Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 02, 2015

Bestaan (Een verhaaltje)

Onderweg naar huis werd hij overvallen door de regen.
Uit een kelderraam weerklonk muziek en hij besloot het er op te wagen.
Op zijn kloppen werd de lage deur geopend en een vriendelijk gezicht heette hem welkom.

Hij kreeg een flesje bier in de handen gedrukt, plofte in een bankstel
dat hoogstwaarschijnlijk - net als hij - van straat was geplukt en genoot urenlang van een vreemde cultuur in zijn eigen stad.

Hoe hij thuis was gekomen was hem volledig ontschoten maar hij werd
wakker in zijn eigen bed. In een roes alsof hij nog droomde. Na enkele plichtplegingen besloot hij langs te gaan bij de plek waar hij zich vannacht zo thuis had gevoeld, ondanks dat hij volkomen anders was dan alle andere aanwezigen en bij voorbaat glimlachend liep hij de aangewezen straat in.

Hij liep een paar keer op en neer op zoek naar herkenningspunten maar vond er geen. De plek leek niet meer te bestaan.

=========================
Meer lezen?




9 opmerkingen:

  1. Misschien was de kelder wel volgelopen door de regen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als de nood het hoogst is, is de redding nabij. De tweede keer was er duidelijk geen nood.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend en vervreemdend Terrence!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jolie21:16

    Oh en P.S, OT: nog een reaxie op je reaxie op mijn blog :) Gefeliciteerd met je inspiratie (+transpiratie/inzet) èn je nachtelijke baan, ik ben heel benieuwd, ik ga het lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uit het feit dat het allemaal in de verleden tijd was blijkt dat er geen spanning meer kan zijn omdat alles toch al gebeurt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, en ook al zou het een droom geweest zijn een geweldige ervaring die iedereen eens zou moeten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, dit verhaal zet de verbeelding flink aan het werk jongen, je wordt echt nieuwsgierig naar wat zich daar heeft afgespeeld, dit is magisch-realisme ten top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. in sommige culturen kan het rap veranderen.
    Ik heb soms hetzelfde gevoel als ik in die halal winkeltjes ronddool. Me vreemd voelen tussen mensen met andere taal en gewoontes die toch vriendelijk tegen me zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Anoniem15:59

    eerst: een gezond, liefdevol en happy 2015!

    Dit is een geweldig verhaal. Ik ga helemaal mee in de uitleg van
    Di Mario.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!