Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 03, 2011

PVV-partijprogramma

Gisteren waren er verkiezingen die uiteindelijk moeten bepalen hoe de machtsverhoudingen liggen in De Eerste Kamer, het controle-orgaan van de regering. Er waren verliezers en winnaars en vermoeide stembureauleden...Ga er maar eens aan staan: van zeven uur's ochtends tot elf uur 's avonds geconcentreerd blijven. Voor de zoveelste keer mensen uitleggen dat ze niet mogen stemmen zonder stempas of ID-bewijs.

Voor de zoveelste keer mensen vertellen dat ze niet in het hokje bij hun partner mogen staan om die te dwingen een bepaald hokje rood te kleuren. Dat gebeurt overigens niet alleen bij moslims "en andere buitenlanders" maar vooral bij Streng Gelovige Piepeltjes.

Je hoort mensen zeggen:"Pim Fortuyn? O ja, dat was die kale nicht van:"Nederland voor de Nederlanders!" om dat laatste zinnetje 's avonds uit de mond te horen van je bloedeigen premier. Mark Rutte zei het echt:"We geven Nederland terug aan de Nederlanders!" en zijn klapvee reageerde zoals dat van Wilders als die zegt:"En vanavond spelen we Scrabble!!" Het is vooral de manier waaróp hij het zegt die mensen aanzet tot klappen. Wát-ie zegt hóórt zijn aanhang niet eens.

Nu was ik mij niet bewust van het feit dat Nederland blijkbaar al jaaaren gebukt gaat onder het juk van een buitenlandse mogendheid maar het is goed om te weten dat onze Grote Leider Mark de Eerste de troepen zal mobiliseren en het ondergronds verzet zal leiden tegen een vijand waar wij-doodgewone burgers zoals U en ik-nog niet eens het bestaan van vermoedden.

Lang leve Prins Mark de Eerste! Alaaf! Alaaf! Alaaf!

Ach, het nieuws een beetje bijhouden is best leuk; ik lees graag fictie.

"De Man die in Rook op ging" van Sjöwall & Wahlöö is boek nummer 3 van dit jaar en is een ouderwetse detective. Of -zoals het tegenwoordig hip is om te zeggen-een eenvoudige 'whodunit'; je hoeft er niet bij na te denken en alles wordt je voorgekauwd, tot een mening aan toe.

Het is dus een beetje als het lezen van De Telegraaf of het PVV-partijprogramma...;-)

P.s. Speciaal voor de liefhebbers: het vervolg van mijn correspondentie met Albert Heijn over onjuiste prijzen:

14 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd hoe het nu verder gaat met de politiek. Het stemmen hebben we eerst weer gehad. Nu zien we wel weer verder.
    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga zo even je verslag van AH lezen. Mooi die vergelijking tussen fictie, pvv en niet te vergeten de telegraaf.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. echt vrolijk maakt de politiek mij al lang niet meer, en met zo'n minister president, laat ik graag de tv uit terrebel.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem19:42

    Flauw lollig te willen zijn ten koste van een ander.Onderbouw je kritiek, maar laat ieder in z'n waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reken maar dat Blonde Geert nu de stekker uit het kabinet trekt...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Anoniem: Waar haal je precies uit dat ik mensen niet in hun waarde laat? Onderbouw je kritiek alsjeblieft. Jammer ook dat je anoniem wilt blijven. Ik ga namelijk een aardige discussie niet graag uit de weg. Maar een naam weten maakt het dan wel zo makkelijk. Overigens reflecteert dit weblog mijn mening en gaat het niet om journalistiek verantwoorde stukjes. Daar zijn al journalisten voor. En ik ben geen journalist.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou Mark weleens in een prins carnavalkostuum willen zien. Even wat losser allemaal. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik hoorde iemand zeggen 'Alle Nederlanders zijn weer trots Nederlander te zijn' waarop ik antwoorde me diep te schamen met zoveel racisten en egoïsten in een land te wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goh Terrebel: ze dronken een glas en deden een plas... en alles bleef zoals het was.
    Jammer genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Redstar: Racisten zijn doorgaans ook egoïsten.

    @GerdaYD: Maar mij weerhoudt dat er niet van om in elk geval te proberen er iets aan te doen. Ik kan later niet in het Duits zeggen dat ik heb niet had geweten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Stemmen blijft voor veel mensen iets dat ze maar niet op juiste wijze en goed voorbereid doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai Terrebel,

    goeie column!
    Zou niet misstaan in de Volkskrant of zo.
    "En vanavond spelen we scrabble..."
    geestig!

    Een licht en open weekeinde!
    groet van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Anoniem13:30

    Heeft stemmen nog wel zin als ze het 1 beloven en het ander doen.

    Ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De verkiezingen zijn voorbij.
    De domme politieke opmerkingen jammer genoeg nog lang niet.
    Ja, soms is het schaamtevol om naar de uitspraken van politici te luisteren.
    Stemmen of niet veranderd daar niets aan.
    Fijn weekend en vriendelijke groet.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!