Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 02, 2006

Reuze zeldzaam

Reuze zeldzaam

Terwijl zijn voorganger, de heer W. Kok, zich nog in april 2002 voorstander verklaarde van de aanschaf van de Joint Strike Fighter als opvolger van de F16 en Ad Melkert een week later verklaarde dat zijn partij "tegen" zou stemmen verklaart de Partij van de Arbeid nu, bij monde van kamerlid Luuk Blom, dat wanneer de PVDA in de regering komt het JSF-project zal worden afgeblazen onder het mom van "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Als je niet beter wist zou je bijna gaan denken dat er volgend jaar verkiezingen zijn...Het is maar goed dat ik niet in complotten geloof!

Over complotten gesproken: heeft U al gehoord van dat complot van de Stichting Vrienden van Het Empire State Building om het World Trade Centre te nivelleren ten gunste van de positie van het Empire State als hoogste gebouw van de Verenigde Staten van Amerika. Nee? Ik ook niet. Tot ik'm vanmorgen bedacht...

Dat deed ik tijdens het vullen van een tas met oud papier. "Administrieve handelingen verrichten" noem ik dat. Niet alle papieren die ik tegenkwam gooide ik weg. Enkele verdwenen in een envelop. Sommige papiertjes deelden een envelop en andere mochten in hun eentje reizen. Intussen deed de Ferman aan schoonmaken rond zijn Ikea-banaan en keken wij samen Star Trek. In de middag even wat frisse lucht gehapt en bij terugkomst ervoor zorggedragen dat ook de bewoonster van de Aqua-40 weer fris kon happen. Hoop gedoe met tuinslang, filter en schepnetje maar het resultaat mag er wezen.

Wezen heb je ook in Darfur. Gellukkig zijn er beroemde Amerikanen die actie voeren tegen de mensonterende toestanden in het getroffen deel van Sudan dus dan komt het vast wel heel snel weer goed. Toch?

Eurocommissaris Neelie Kroes dacht ook dat het goed zou komen toen zij in 2004 beloofde dat zij al haar zakelijke belangen had afgestoten. "Als je iets beloofd hoef je het niet meer te doen. Toch?" zal zij gedacht hebben want wat bleek nog niet zo lang geleden? Zij had toch nog zakelijke contacten met advocaat...eh...zakenman Jan Dirk Paarlberg, de vermeende hoofd-witwasser van, zeg maar, de Holleeder-groep. Dat klinkt trouwens aardig als een investeringsmaatschappij, vind U niet?

Vandaag investeerden Superfer en ik in het opbouwen van energiereserves. Gewoon een heerlijk relaxt dagje thuis. Alleen maar een paar formuliertjes zitten invullen voor verscheidene intanties en een artikel geschreven voor de lokale SP-fractie. Verder niet zo veel gedaan. Met z'n tweetjes. Zonder afspraken. Zonder telefoontjes. Reuze zeldzaam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!