Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 25, 2004

Volhouden



De dag van gisteren begon met het Ferdinand naar school hobbelen.
Terwijl ik uitpufte op een bankje op het schoolplein realiseerde ik mij hoezeer ik het netwerken miste. Op de weg terug naar huis even wat boodschapjes gedaan bij een lokale supermarkt voordat ik voldaan op m'n bed stortte. Tijd voor koffie met buurvrouw Angélique terwijl buurman Dudo zich bij m'n bezoek schaarde. Die laatste hielp nog wat met huishoudelijke klusjes en daarnaast ben ik verder bezig geweest met administreren, sorteren en opruimen. Een opgeruimd huis, een opgeruimde geest.

Buurvrouw Angélique had een lekker potje gekookt waar ik van mocht meegenieten: Een Thaise rijst-met-visschotel.
Verwennerij toch maar weer. Een aantal CD-rekken wat opgeschoond terwijl ik met een half oog keek naar Charlie's Angels en buurvrouw Janine nog even naar mijn knie kwam informeren.


En voor ik't vergeet te melden: mailtjes versturen via "contact"
(bovenaan deze bladzijde) kan ook weer. En is het iemand al opgevallen dat er tegenwoordig een zogeheten favicon in de browserbalk-verschijnt bij het oproepen van deze site? Wellicht niet voor gebruikers van Internal Exploiter maar dan toch wel voor de overige drie procent van de elektronisch surfende mensheid...



Vanmorgen kwam mijn moeder een ontbijtje brengen: sauzijzenbroodjes! Een bakje koffie verkeerd erbij en de dag had weer een mooie aanvang. Met haar hulp naar de supermarkt gehobbeld en Max blij kunnen maken met een grote zak knaagdiervoeder. Tot mijn verbazing hadden ze bij de Edah ook het halogeen-lampje dat ik nodig had om het CD-rek tevens staande lamp apparaat dat vooral een zwart-wit foto van Ingrid Bergman verlicht weer werkende te krijgen. Een los contactje in diezelfde lamp wist ik gisteravond al te repareren. In het gangpad naast die waar ik in liep hoorde ik kindergeschater. Ik moest even kijken of dat niet van Eva afkomstig was. Helaas was dat niet het geval...


Ach, dat was ook te mooi om waar te zijn. Zie het als een belofte van een willekeurige regering...Wat natuurlijk wel heel mooi is is de vrijlating van het van oorsprong Chinese meisje Wei Wei Hu.
Met veel liefde, aandacht en goede begeleiding zal zij opgroeien tot een mooie traumaloze vrouw. Nog meer goed nieuws vandaag is het bericht dat de top van Laurus afziet van de aan haarzelf opgelegde bonus terwijl zij tegelijkertijd 1300 mensen op straat zet.
U ziet 't: druk uitoefenen op de machten van het Groot-Kapitaal werkt best wel zo af en toe. Laat U niet ontmoedigen als 't 'ns tegenzit maar laat die proteststem horen!


Dat de Hemel niet op Uw hoofd moge vallen en Uw Levenspad bezaait blijken met rozeblaadjes en Uw nageslacht zo talrijk zijn als de zandkorrels in de woestijn.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!