Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, mei 24, 2004

Het is goed



Wordt U ook zo blij van sommige muziekjes?
Zo had ik laatst Tenderness van Jan Rot te pakken dankzij CaptKoenig van de Club der Droeve Dichters. Ook vond ik Man Mountain van Bow Wow Wow en wordt ik altijd vrolijk van Dancing in the Moonlight van Toploader. Al is het origineel niet van hen maar dat maakt mij weinig uit. Een lekker nummer is een lekker nummer. Zo heb ik tijdens schoonmaak-akties graag Sandstorm van Darude opstaan en op zondagmorgen
J'attendrai van Rina Ketty. Bij het denken aan verloren liefdes helpt het eerder genoemde Tenderness van Jan Rot om het hart te zuiveren.
Bij het kwaad zijn galmt Buck Dich van Rammstein uit de luidsprekers
en bij het aanvoelen van een lichte depressie vanwege de zaken die spelen op het wereldtoneel luister ik graag naar The Vietnam Song van Creedence Clearwater Revival. Wat is zoal Uw favoriete bezigheden-muziek?





Weet iemand nog wat scrupules zijn? Heel veel mensen niet, gezien
het feit dat bijvoorbeeld de 13-jarige Wei Wei Hu uit Eibergen onder bedreiging is ontvoerd; de Amerikaanse oppermacht tientallen ooggetuigen van een moordpartij beschuldigt van liegen en een videorapportage waaruit blijkt dat zij wel degelijk een slachting hebben aangericht onder mensen die een huwelijk vierden niet als bewijs accepteren; een combinatie van prestige-drang en steekpenningen aan zeker 6 mensen het leven kost bij een ongeluk op het vliegveld Charles de Gaulle bij Parijs; Oplichters namen en logo's van goede doelen misbruiken ter zelfverrijking; Sharon doorgaat met het vermoorden van Palestijnen omdat...eh...omdat...eh...Heeft-ie eigenlijk wel een reden nodig zolang hij wordt gesteund door de familie Bush? Zelfs een figuur als Wim Kok geeft toe aan de hebzucht die er blijkbaar bij hoort als je een hoge positie binnen een bedrijf accepteert. Helaas
heeft hij niet de moeite genomen zich te verantwoorden voor zijn zelfbepaalde salarisverhoging van 40 procent. Jammer, meneer Kok.




In plaats van de speeltuin werd het een kijkschijfje. Vooral de meiden waren te moe om iets anders te doen dan naar het TV-scherm staren en Monsters & Co te kijken. En over televisie gesproken: heeft U gisteren die documentaire gezien over Osteogenesis Imperfecta? Dat valt nog even niet mee waar die kinderen en hun ouders door moeten. Respect! Vanwege een verjaring ging het kaartavondje (Ook al spelen we tegenwoordig meestal De Colonisten van Catan) niet door en kon ik weer'ns op tijd m'n bedje in. Niet dat't veel uitmaakt want ik blijf vermoeid wakker worden...
Gelukkig is er daar die lieve meedenkende Ferdinand die er bijvoorbeeld voor zorgde dat er een wandelstok naast m'n bed stond toen ik wakker werd. Het leven is eigenlijk best wel goed...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!