Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, maart 23, 2011

Vietnamese Loempia's

Was gisteravond 9 uur thuis na een dagje opnames voor Echt Waar?! met Jack Spijkerman, Ruben van der Meer en Tijl Beckand. Best vermoeiend maar zeker ook leuk.

Naar aanleiding van een e-mail die ik ontving herlas ik laatst een ouder stukje van mezelf. Best leuk om af en toe eens te doen, je eigen oude stukjes herlezen. Dan kom je berichten tegen zoals deze: http://terrebel.blogspot.com/2010/04/welpie.html En dan moet ik vanzelf glimlachen en dan geniet ik...(Raar eigenlijk, glimlachen om je eigen schrijfsels. Maar het schijnt normaal te zijn. Gelukkig.)

In dat oude stukje (april 2010) opperde ik om bejaarden en gevangenen van plaats te laten ruilen opdat gevangenen meer worden gestraft en bejaarden beter zouden worden verzorgd. Tegenwoordig kom ik regelmatig het rondstuur-mailtje tegen waarin precies datzelfde wordt voorgesteld. Dus blijkbaar was ik niet de enige met dat idee. Daarom maar een nieuwe:

Sommige politici stellen voor om werklozen harder aan te paken. Dan heb ik nog het volgende ideetje:

(Volgens een recent nieuwsbericht:) Er werken nu meer vrouwen in Nederland dan ooit tevoren! Bijna 60 procent van alle Nederlandse vrouwen is tegenwoordig aan het werk. Wachtuseffe...dus 40 procent werkt niet maar teert op de zakken van de werkende belastingbetaler? En dan wil men die 15 procent werkloze allochtonen het land uit hebben...als je alle werkloze vrouwen de grens over zet bereik je toch veel meer? Meer ruimte om in te leven en meer belastinggeld blijft er over om meer asfalt neer te leggen. Handig toch? Dus wég met werkloze vrouwen!

En wég met allochtone dieren, vindt de PVV Gelderland. Die Schotse Hooglanders moeten maar terug naar Schotland. Zou dat ook gelden voor Duitse herders? Of Japanse Koivissen of Marokkaanse spelers van het Nederlands elftal? Of voor Russische Spreeuwen? Of voor Franse Frietjes of de puur Hollandse snack Vietnamese Loempia's?

17 opmerkingen:

  1. Waarom sturen we dan miet meteen alle werkelozen het land uit... Dat levert weer extra werkeloze ambtenaren op en daarvan hebben we er ook teveel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we daar een partij voor oprichten voor dit revolutionaire idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Briljant, werklozen en gevangenen. Ben ook wel voor een partij met revolutionaire ideeen, wat Roelien zegt (zolang het niet de ook soms best originele ideeen van WIlders zijn!). Stel ik maar weer eens het loon voor thuisblijfmoeders voor.

    Overigens: vrouwen die niet werken teren op de zak van hun eigen man over het algemeen, niet op die van de belastingbetaler! (Tenzij ze officieel werkloos zijn en man niet genoeg verdient geloof ik, maar dat is geen 40% toch?!)

    En om mensen die denken dat ik voor mezelf opkom voor te zijn: ik ben dan wel thuisblijfmam maar ook zzp-er dus kan man een beetje bijstaan in de hypotheek, al is het geen vetpot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem20:20

    lol om het eind van je bericht.
    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk als je echt geld wilt besparen, dat je die graaiende bestuursleden en regeringsleiders maar eens het land uit moet zetten. Zonder oprotpremie natuurlijk.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Sjoerd: goed plan! Uitsluitend werkende mogen blijven. Dus kinderen, gepensioneerden en zwaar gehandicapten ook maar allemaal het land uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mijn katten werken ook niet.
    ze eten slapen en poepen hier op mijn kosten.
    Mogen ze ook het land uitgezet worden ?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Mammalien: ben zelf ook ZZP'er maar helaas zonder partner maar met zoon. Gelukkig ook zonder hypotheek maar wel met huur en zoon's aankomende studiekosten.

    @di Mario: helemaal voor! Ze zeggen dat ze het land zullen verlaten bij een lager salaris. Ik zeg: Doen!

    @Suske: Welzeker! En helemaal als het buitenlandse katten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En wat doe je dan met de parttimers? Parttime het land uit? *Grin*
    Anyway, dat van die oude stukjes, zucht. Af en toe lees ik wat en dan denk ik: zal ik het weghalen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doet me denken aan een oude aflevering van ik meen de Vakantieman, waarin hij vroeg wat mensen het meest misten. Iemand aan de Costa del Sol riep, uit de grond van zijn hart: "zo'n oer-Hollands broodje shoarma!"
    LOL

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Elsje: Zo hadden wij een collega die wij vroegen mee te gaan voor een broodje Roti. "Niets voor mij, al dat buitenlands eten. Ik haal wel een broodje kipsaté in de kantine!" was haar antwoord...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. over welke grens heb jij het?

    toch niet over de meest zuidelijke, eh? :-D

    of zullen we ruilen??

    wij jullie werkloze vrouwen en jullie ..

    onze walen? :-D :-D :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begin al die politieke zooi redelijk beu te raken eigenlijk. Al dat gezeur vanuit politiek Den Haag. Het zijn maar stumperds eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem08:17

    Ja, dat ruilen, dar ben ik ook wel voor

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben toch bang dat van dat ruilen alleen maar huilen komt.
    Maar dat is het ook met de meeste politieke ideeen; huilen.
    Goed daar daar dan weer met humor over geschreven kan worden.
    Vrolijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Anoniem20:40

    en dan ga je werken en dan behoor je bij de zzp-ers die onder de armoedegrens leven. las ik vanmorgen in de krant! Nou liever onder de armoede grens dan mijn hand ophouden! Enne, moet mijn Chihuahua nu terug naar Mexico? En mijn Bordercollie terug naar Ierland?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. @sillymetalking: Word je ZZP'er vanuit de WW dan wordt je gekort voor alle gewerkte uren. Jij zal ook weten dat een ZZP'er voor veel gewerkte uren niet betaald krijgt. In de WW blijven zitten is dus vele malen aantrekkelijker dan een eigen bedrijf op te starten. Toch koos ook ik voor dat laatste want wat jij ook zegt: hand ophouden is vreselijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!