Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, december 20, 2004

Siësta





Na gisteravond ben ik toe aan m'n nachtrust: vriend Erwin was op visite en wij hadden wat te vieren. Somtijds gaat het vieren van een heuglijk feit gepaard met het nuttigen van enige glazen gevuld met een alcohol-houdende substantie. Zo ook vannacht...


Ferdinand had vrijdag klassedienst. Daarbij heeft hij met z'n makker een boodschap voor de juf achtergelaten. Kunt U zich de verbaasde blik van de juf voorstellen toen zij vanmorgen het klaslokaal binnenwandelde en een boodschap voor haarzelf aantrof op het schoolbord? Wellicht kunt U dat beter wanneer U weet dat die boodschap was opgeschreven in hieroglyfen...





Nout Wellink, directeur van De Nederlandsche Bank (ook wel Dutch National Bank, oftewel DNB), kan zijn berichten ook net zo goed in het oeroude Egyptische schrift opstellen; zijn boodschap is aan mij niet besteed. Meer uitgeven ter verbetering van de economie? Van welk inkomen dan? Moet ik maar ophouden met sparen? En Nout Wellink zorgt er dan persoonlijk voor dat mijn zoon kan studeren? Dat mijn dochter een mooie fiets krijgt als zij naar de middelbare school gaat? Dat ik een aanvullend pensioen ontvang? Dat dacht ik dus effe niet, he! En omdat Nout Wellink het niet voor mij doet, zorg ik zelf voor m'n eigen toekomst-verzekering. Geheel op eigen kracht.





Op diezelfde wijze behaalde Ferdinand vandaag z'n groene band in karate. Hij is sinds vandaag officieel een 6e kyu wado kai. Klinkt wel wreed, niet? Accoord, niet zo wreed als het vergiftigen van je politieke rivaal met TCDD dioxine. En ook niet zo wreed als de aan de NS opgelegde eis om al in 2007 vaker op tijd te rijden. En het is zeker niet zo wreed als van minister Verdonk te eisen dat zij zich aan de door de rechtbank opgelegde eis
houdt: Zij moet vluchtelingenorganisatie Inlia volledige openheid van zaken geven betreffende het uitzetten van uitgeprocedeerde vluchtelingen. Zij gaf hen wel de papieren maar had namen die ertoe deden onleesbaar gemaakt. Volgens mij zat zij zelf met een Edding in de hand breeduit grijnzend cruciale passages in de stukken zwart te maken. Nu wordt zij zelf zwart gemaakt. Net goed. En als U mij wilt verexcuseren: het is tijd voor mijn nachtelijke siësta. Hasta manana!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!