Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juli 14, 2004

Steekpenningen


Bijna-Googlewhack. En wat voor één!

rietveld academie geborduurde oren




Van Bommel neemt steekpenningen aan.

We hebben het hier overigens over het SP-kamerlid en
niet over de voetballer. Hoewel steekpenningen sinds kort
niet meer aftrekbaar zijn van de belastingen (daarvoor dus al jaren wél...)blijven ook veel Nederlandse bedrijven in het buitenland
deze manier van handelen uitvoeren.

Zou ex-staatssecretaris Annette Nijs ook met steekpenningen hebben gewerkt? Ik bedoel maar: over tweeeneenhalf jaar verspreid 47.000
euro declareren voor "personal coaching" is wat overdreven. Ach, als maar niet blijkt dat haar begeleider Prof. P. Nijs uit Leuven was...

Haar coach was Yan de Rooy. Deze meneer beging de taktische fout door voordat Nijs werd geïnterviewd aan de journalisten te vertellen dat zij en haar bazin, Maria van der Hoeven, ruzie hadden. Niet slim.

En nu ik het toch over steekpenningen heb: Horecamagnaat Sjoerd Kooistra probeert een wit voetje te halen bij het Amsterdams gemeentebestuur door zelf een miniem deel van het financiele risico op zich te nemen bij het heropenen van De Oesterbar en Bodega Keyzer.

Ben benieuwd of hij wegkomt met zijn frauduleuze praktijken.
Als hij de juiste mensen weet om te kopen lukt dat vast wel...:-(



DE KAST is bijna klaar om ingeruimd te worden: later vanavond gaan de handvaten en de plakspiegels erop. Spannend, he?
Dudo en ik hielden het net voor gezien gisteravond, toen Leon zich aandiende. Hij liet een gedichtje voor het slapen gaan voor mij achter. Vanmorgen kwam Peter even langs, mede-dichter uit een grijs en onduidelijk verleden. Eerdaags accepteert hij wellicht een betrekking bij een werkgever bij mij in de buurt en besloot zodoende even langs te gaan. Kwam Ferdinand, zijn leidsters en kameraden tegen in het Vondelpark Openluchttheater waar ik collega Minouk aflostte en haar bevrijdde van de taak voor drie kinderen te zorgen. Ook collega Claar was er met haar groep van de dag, evenals collega Marjolein met haar groep. Plezier en gezelligheid alom dus.
Ben nog steeds moe en dat wordt vast wel erger: strakjes bij buurman Dudo en zijn vriendin buurvrouw Johanna eten en vervolgens de laatste hand leggen aan de kast. Voor morgen staat de wekker op kwart voor zeven...Bêh!




En deze wilde ik U niet onthouden:

Variaties op de Bush/Cheney slogans voor de aanstaande verkiezingen middels de Sloganator. Lachen! (Met dank aan buurvrouw Angélique)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!