Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, mei 25, 2003

Herinnert iemand zich nog dat de Duitsers erg blij waren met de Nederlandse
archieven? Zo konden Joden, zigeuners, vrijmetselaars, negers en ander
"tuig" makkelijker worden opgespoord ende afgevoerd.
Welnu: Het Nederlands kabinet heeft besloten dat in de toekomst nóg makkelijker
te maken. Er komt namelijk een online database
die het bestrijden van fraude en
het uitvoeren van "lik-op-stuk-beleid" moet vereenvoudigen.
Gauw zorgen voor een hacker in de vriendenkring dus, zodat alles in
die informatiestroom voor jou er lekker rooskleurig uit komt te zien.
En dan te denken dat ik ooit het beeld wat in "The Net" werd geschetst
voor te onrealistisch had aangezien. Silly me!
Buurvouw J was koud een uur weg toen goede vriend Er (op uitnodiging)
op de lunch kwam. Spoedig werd hij gevolgd door buurvrouw A die maar meteen een
hapje mee kwam eten van de ietwat aangebrande broodjes. Aha! Misschien was dat't
en kwam zij gewoon op de geur af! Over geur gesproken...zij wist nog mede te delen
dat zij vroeger ook Velpon snoof, net als ondergetekende.
Althans, tot aan het moment dat zij, zonder voorafgaande waarschuwing en zonder
opgaaf van redenen, de formule hadden gewijzigd.
Vanaf toen werd alles anders...
Er had nog een foto gemaakt van Fer en mij in de binnentuin terwijl wij
11:52uur uitbeeldden en vertrok spoedig nadat buurvrouw A naar haar bedje
was teruggekeerd.
Honoré belde nog om mij uit te nodigen voor een speciale viering van de zomerwende.
Natuurlijk kom ik graag! Al is er die avond ook rapportbespreking op school.
Dus even bij m'n moeder slijmen maar...
Vanavond verwacht ik alleen maar Vincent voor het kaarten.
Bas viert bij en met haar z'n moeders verjaring. Gefeliciteerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!