Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, oktober 18, 2017

Waarom zijn wij zo selectief met ons verwijtend vingertje?

Een groot deel van de Nederlandse bevolking is tegen uitingen van pedoseksualiteit. Begrijpelijk. Dat iemand (ja, ook vrouwen kunnen 'pedo' zijn.) niets kan doen aan zijn of haar gevoelens doet niet ter zake. Noch dat wij nog maar vijftig jaar geleden homo's net zo behandelden als pedo's nu. Nu is er weer een man gepakt die er blijkbaar genoegen in schept om kinderen...'bezig' te zien. Wat ik vreemd vind aan zo'n bericht zijn toch ook wel de reacties.

Als namelijk een meneer met een Marokkaanse moeder iets vervelends doet schreeuwen de 'reaguurders' om het hardst: 'Zie je wel, wéér een jonge moslim met een getinte huidskleur en een bontkraagje!' Maar waarom roept nu niemand: 'Zie je wel, wéér een blanke Christen van middelbare leeftijd zonder bontkraagje!' Weet u misschien waarom mensen zo selectief zijn in het aanduiden van de schuldige? http://www.nu.nl/binnenland/3672071/man-verdacht-van-misbruik-van-400-kinderen-via-webcam.html
Ongeveer negen procent van de Nederlandse bevolking is tegen uitingen die verwijzen naar ons verleden als slavendrijvers. Bovendien richten wij monumenten op speciaal om ons te herinneren aan datzelfde verleden! Ik zie mogelijkheden...

Ik zie ook een mogelijkheid om de hoeveelheid geweldsdelicten in het uitgaansleven drastisch te verminderen. Mensen blijken niet snel geneigd om politie agenten in uniform te slaan, overhoop te steken of neer te schieten. Dat werd onlangs in Amsterdam nog bewezen toen een agent in burger werd neergestoken. Had hij een uniform aangehad dan was dat zeer waarschijnlijk niet gebeurd. De oplossing ligt natuurlijk voor de hand: geef burgers toestemming een politie uniform aan te trekken wanneer zij gaan stappen!

===============================================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

3 opmerkingen:

  1. Ik kom dergelijke berichten nergens tegen. Zit jij op Twitter? Ik zit wel op fb maar kijk heel gericht. Al dat reageren laat ik aan me voorbij gaan. Bovendien heb ik bewust maar heel weinig vrienden. Berichten van PowNed lees ik sowieso niet. Allemaal stemmingmakerij.
    Van pedo's moet ik niks hebben. Handen af van minderjarigen!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet dat het gebeurt, maar hier kies ik dus voor Terrence ;-) dat ik zelf het nieuws niet echt opzoek, behalve het 6 uur blok op tv, tot half 7 ongeveer plus het weer, en de rest? Ja, er is zoveel nieuws, goed en slecht, ik kan niet de hele wereld op mijn schouders dragen, al deed ik dat ooit wel...

    Mijn eigen leven is soms al hard en zwaar genoeg, en eindelijk heb ik een soort van balans gevonden in het dragen van leed... <3

    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihi, wat een conclusie, daar moet je natuurlijk Terrebel voor heten!
    Tja jongen, iedereen is wel eens selectief met het verwijtend vingertje, niemand kan zeggen dat zij/hij echt onbevooroordeeld is, ook jij niet denk ik, die zo goed over de dingen nadenkt en er vlijmscherpe analyses over maakt... toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!