Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, februari 19, 2017

De week voorbij

(Wie wil genieten van alle plaatjes en links in dit stuk maar kijkt via Facebook: klik even op de oorspronkelijke link: http://terrebel.blogspot.com/2017/02/de-week-voorbij_19.html)

Mensen zijn vaak bijzonder hypocriet: zij hebben er geen enkele moeite mee om anderen anders te (laten) behandelen dan zij zelf behandeld willen worden. Het filmpje insluiten lukte helaas niet maar klikt u maar even op deze link (klik) om te zien wat ik bedoel.

Maandag was een hele goede dag op het werk: samen met de baas fijn en hard gewerkt en samen gezellig een biertje gedaan op de goede afloop. Hé, je werkt in een bierbrouwerij of niet, toch? ;-)

Na het eten thuis in slaap gevallen op de bank maar gelukkig voor alle zekerheid de wekker gezet om rechtop te kunnen zitten kijken naar het vervolg van The Walking Dead, één van de twee series die ik volg. Verder kijk ik bijzonder weinig televisie. Wat ik dan wel doe? Daarvoor hoeft u alleen maar dit blog te lezen.

Dinsdag werd ik wakker met een schram op mijn arm: blijkbaar had ik in mijn slaap die van de kat verstoord. Het eerste nieuws dat mij die dag bereikte was het opstappen van het Amerikaanse hoofd van de Nationale Veiligheidsdienst, Michael Flynn. Hij had 'per ongeluk verzuimd' de president te vertellen dat hij onderhandelingsgesprekken voerde met de Russische ambassadeur op de dag dat president Obama Putin sancties oplegde in verband met de illegale annexatie van de Krim. Nu weet ik niet wat erger is: dat hij daar over doelbewust loog of dat hij - met zijn 20 jaar ervaring in omgaan met veiligheids'issues'! - niet weet dat elk telefoontje met Russische ambassades wordt opgenomen en geregistreerd.

Hard aan het werk in huis en voor de lunch had ik twee broodjes: eentje met ei en eentje met fruithagel. Daarbij een banaan en een vers zelfgemaakt sapje met sinaasappel en kiwi.

Tijdens de lunch zag ik het journaal en leerde dat alle partijen graag hun geweldige plannen laten doorrekenen door het Centraal Plan Bureau om iedereen te laten zien dat hun plannen niet alleen mooi maar ook simpelweg haalbaar zijn. Uiteraard weigert de PVV hieraan mee te werken. Want iedereen wéét al dat de plannen van de PVV gewoon niet uitvoerbaar zijn. Bovendien zin sommige plannen van Wilders domweg in strijd met de Grondwet. Wat je er verder ook van denkt.

De Partij van de Dieren wil óók niet dat de plannen worden doorberekend en bekeken op (financiële) haalbaarheid. Waarmee mevrouw Thieme feitelijk erkent dat haar prachtige plannen (ook ik vind de partij zeer sympathiek) niet uitvoerbaar zijn. Dat 50+ niet wil dat de plannen worden doorgerekend snap ik ook wel want voorzitter Henk Krol heeft geen moment stil gestaan bij wat zijn plannen voor onze maatschappij zouden kunnen kosten. Kijk, nu heb ik het kiezen voor u op 15 maart weer wat makkelijker gemaakt. Graag gedaan!

Ik informeer mij graag voor ik een beslissing neem. Zo ook bij verkiezingen. Ik kwam een overzicht tegen van hoe de diverse partijen tegen de arbeidsmarkt aankijken: pensioen, arbeidsrecht, uitkeringen...het komt allemaal aan bod in dit document (klik. PDF) Ik moest erg lachen toen ik de volgende zinsnede uit een partijprogramma tegenkwam: Geen uitkeringen voor boerkadragers of wie belabberd Nederlands spreekt. Behalve dat dit standpunt is verwoord in bijzonder belabberd Nederlands zou dit ook betekenen dat een bijzonder groot deel van de eigen aanhang voortaan dus geen werkloosheidsuitkering meer ontvangt.

Volgens eigen zeggen is 'meer dan de helft van alle Nederlanders!' aanhanger van deze partij en volgens diverse onderzoeken is een groot deel van de aanhangers werkloos. Een zeer groot deel van hen heeft er bijzonder veel moeite mee zich goed uit te drukken in de Nederlandse taal. Leest u de reacties onder stukjes van De Krant van Ingeslapen Nederland (klik) maar eens. Wist u ook dat maar liefst een derde van de mensen die zeggen PVV te stemmen geen problemen hebben met het verschijnsel taqqiya? Dat is wanneer je liegt omdat het op dat moment voor jouzelf even beter uitkomt. 14% Van de ondervraagde moslims staat niet afkerig tegenover het gebruik van geweld 'in bepaalde situaties'. Erg niet? Daar staat tegenover dat het voor 26% van de PVV-aanhang geen probleem is om er soms even lekker op los te timmeren. Dat is blijkbaar minder erg. Ik denk dat men bedoelt dat moslims harder slaan. Of zo. Maar goed: leest u zelf het onderzoek (klik) maar even. Vooral wanneer u moeite heeft met aan te nemen wat ik u voorleg.

Neemt u ook dit maar even ter overweging: diverse politieke partijen willen én meer werkgelegenheid én dat ouderen langer doorwerken. Dat gaat niet samen. Als ook (wat met name de VVD wil) politie agenten langer moeten doorwerken, wordt dit een normaal straatbeeld:
's Middags had ik een vergadering in verband met mijn vrijwilligerswerk bij de Vrijmetselaars en het begin van de avond werd ik gebeld in verband met mijn nieuwe bijbaan. Maar ik ben (deels) werkloos, krijg een uitkering en ben dús - volgens mensen die graag anderen over één kam scheren maar 'huilie huilie doen' wanneer anderen dat met hén doen - lui. Dan weet u dat.

Voor die avond had mijn vriendin ons favoriete restaurant geboekt. Heerlijk gegeten en zij toonde zich verheugd met het cadeautje dat ik voor haar had meegenomen in verband met Valentijnsdag.

Al met al een fijne avond!

'Uit protest tegen de heersende politiek PVV stemmen is zoiets als in een club uit het toilet drinken omdat je het bier niet lekker vindt.', zag ik op een spandoek staan. In het Duits. Over de Duitse tegenhanger van de PVV. Dat was dus woensdag ochtend. Op dezelfde dag las ik dat zowel de VVD alsook de PvdA vindt dat ex-staatssecretaris Teeven prima zitting kan nemen in de Raad van State, hét belangrijkste adviesorgaan van de regering.

Dat hij opstapte als staatssecretaris nadat bleek dat hij zeer onbetrouwbaar was, bewust en herhaaldelijk loog over zeer belangwekkende zaken, is voor de regeringspartijen blijkbaar geen reden om hem onbetrouwbaar te vinden. Vreemd. In elk geval krijgt de heer Teeven de nieuwe baan niet. Althans, niet voor de verkiezingen op 15 maart. Mij zou het niet verbazen als hij na die datum de baan alsnog krijgt maar dat dat gegeven niet bekend wordt gemaakt via de media. We gaan het zien.

Mij zou het ook niet verbazen als wereldwijd nog meer politieke tegenstanders van heersende partijen spontaan het loodje leggen. Kim-Jong-nam, de halfbroer van dictator Kim-Jong-un is niet het eerste slachtoffer van een enge machthebber maar zal zeker ook niet de laatste zijn. Wij hebben de laatste paar weken al mogen zien waar Nummer 45 allemaal toe in staat is...

Woensdag was ik kwart voor zeven 's avonds thuis na een goede werkdag en half acht zat ik in een eetcafé voor een vergadering met de Bewonerscommissie. Een nieuw lid beter leren kennen. Altijd fijn.

Later die avond vierde ik in mijn eentje en in alle stilte de verjaardag van mijn jongste dochter.

Donderdag nog wat puntjes op de i gezet via een Skype verbinding met de consulent van ons nieuwe systeem. Mijn boekhoudhart klopt sneller van het ontdekken van alle mogelijkheden! Net als van onze werkomgeving:

's Avonds de deur uit in verband met mijn nieuwe bijbaan: het bijhouden van het kasboek van een eetcafé. Het is maar goed dat ik deeltijds werkloos ben en dus - volgens velen - mij te pletter verveel en aartslui ben. Anders zou ik daar allemaal geen tijd voor hebben.

Hier was't:


De uitspraak 'Niet alle moslims zijn terroristen, maar de meeste terroristische aanslagen worden wel door moslims gepleegd' is onjuist.' Niet waar! Wel waar. Hier zijn de feiten (klik). Hier nog een artikel met cijfers over hetzelfde onderwerp (klik). Maar voelt u zich vooral vrij om af te gaan op krantenkoppen geïnspireerd door populisten en cijfers en gezond verstand volkomen te negeren. Mocht u over cijfers beschikken (dus niet het reeds onderuit gehaalde rapport van socioloog Ruud Koopmans) die het tegendeel aantonen zou ik graag zien dat u die plaatst in het reactievenster onder dit stuk. Alvast bedankt. (Maar eerlijk gezegd weet ik al 100% zeker dat u die cijfers niet kunt vinden. Die bestaan namelijk niet.)

Inmiddels gaat de haat richting moslims zó ver dat vrouwen verzinnen door moslims te zijn aangerand (klik). Puur en uitsluitend om te 'bewijzen' dat moslims slechte mensen zijn. Ik vind dat heel ver gaan en hoop dan ook van ganser harte dat de dame in kwestie stante pede haar leven betert en anderen niet inspireert hetzelfde te doen.

Let wel - in tegenstelling tot wat sommigen denken -: ik ben er van overtuigd dat niet alle moslims leuke, toffe, aardige mensen zijn. Moslims zijn mensen: dat betekent dat de meesten aardig zijn maar sommigen niet. Wat dat betreft zijn moslims net joden, christenen of Nickelback fans.

Die avond vernam ik dat een bevriend artiest was overleden. Niet leuk.

Vrijdagmorgen (vroeg: 08:15u) kon ik mijn ei kwijt bij de psycholoog die mij weer een eind op weg geholpen heeft in het leren omgaan met mijzelf en mijn omgeving. We komen er wel! Maar het duurt effe.

's Middags ontving ik mijn eerste pianoles ooit en na een half uurtje speelde ik al een stuk van Beethoven! Ach, waarom ook niet, toch? ;-) Het mooie is dat ik voor de lessen niet betaal in geld maar door het in ruil geven van les in omgaan met Sociale Media en het verbeteren van de kennis van de Nederlandse taal van mijn Poolse juf annex buurvrouw. Reuze handig!

's Avonds samen met mijn vriendin een etentje bij vrienden. Leuk, lekker ende gezellig! Op de weg terug naar huis kwam ik langs Amsterdam Centraal Station:

Zaterdag las ik dat de directie van Prorail (klik) vindt dat de verkeersleiders van het spoor voortaan hun werk moeten doen in plaats van spelletjes spelen of films te kijken op hun smartphone of tablet. Je mag ook helemaal níets meer in ons land! Verwacht je baas gewoon dat je oplet of treinen niet op elkaar botsen en zo terwijl dat is waar je voor betaald krijgt. Nou ja, zeg! Het moet niet gekker worden!

Maar films kijken of spelletjes doen in plaats van werken is toch heel normaal? Wacht maar tot Rutte straks is herkozen: dan gaan we eindelijk weer normaal doen! En hier even de cijfers (klik) voor wie van mening is dat het vooral economisch heel slecht gaat met Nederland. Uiteraard staat het u vrij om uw mening te baseren op angsten in plaats van feiten maar toch wil ik u vragen even de cijfers in zich op te nemen. Alvast bedankt. ('Maar ik hoef geen cijfers te kennen om te weten dat mijn angsten feiten zijn!')

Nog meer om over na te denken: wat is de invloed van het uitvoeren van de diverse partijprogramma's (klik) op uw leefomgeving? En wat zijn eigenlijk de diverse standpunten (klik) waar het gaat om de arbeidsmarkt?

Misschien kent u het A4'tje dat door Geert Wilders 'Verkiezingsprogramma van de PVV (klik)' wordt genoemd? Punt 7 is ronduit hilarisch: 'Geen geld meer naar ontwikkelingshulp, windmolens, kunst, innovatie, omroep enz.' Dat staat er dus écht he, 'enz.' Niet echt verwonderlijk dat de heer Wilders weigert mee te doen aan debatten: hij zal dan met argumenten moeten komen en die heeft-ie net: er is letterlijk geen minuut doorgedacht over zijn (want hij ís in zijn eentje de PVV) verkiezingspunten.

Iemand nam de tijd en moeite om van de afgelopen jaren de gegevens te verzamelen die aantonen wat de PVV precies wil. Wetsvoorstellen, amendementen, reacties tijdens politieke debatten...hier staat het allemaal op een rijtje: http://www.rtlnieuws.nl/nederland/politiek/dit-is-wat-geert-wilders-met-zijn-pvv-wil Ik zou zeggen: leest u het even. Zeker wanneer u overweegt op de PVV te stemmen. Eén puntje wil ik even uitlichten: in plaats van tijd, geld en moeite te besteden aan het uitzoeken of Syrië-gangers (ook wel 'Jihadisten') zich netjes hebben gedragen moeten zij - naar een serieus voorstel van de PVV - voortaan zélf bewijzen dat zij geen aanslagen hebben gepleegd. Leuk idee maar de praktische implicatie? Daar heeft de PVV helaas niet over nagedacht. Net zo min als over de implicaties van hun overige punten trouwens. Maar oordeelt u gerust zelf:
Wat ik altijd weer grappig vind aan discussies rond verkiezingstijd zijn de meningen van al die duizenden mensen die zich opeens expert wanen op een bepaald gebied.

'...dus praten wij met Dr. Jenkins van het Nationaal Zorgfonds
over zijn resultaten van een drie jarig onderzoek. En voor een
andere visie praten wij met Roger die, naar ik begrepen heb,
tot een tegengestelde conclusie kwam door
op de bank te zitten speculeren.'

Wat ik dus interessant vind is de opkomst van tienduizenden burgers die het allemaal beter weten dan mensen die daadwerkelijk hebben nagedacht over het onderwerp. Vaak na jarenlange studies. Maar iemand die net een krantenkop over het onderwerp gelezen heeft zou er meer van weten? Ben ik de enige die dat raar vindt?

Ik las hierover ter afleiding van de emoties die vrijkwamen bij het verder op- en ontruimen van mijn zoon's oude kamer. En toen kwam hij zelf ook nog binnen! Fijn om te zien en te horen dat het goed gaat met hem. Erg fijn.

Net als de afscheidsborrel die middag van vrienden die gaan emigreren. Lekker zitten kletsen en de bardame zat bij mijn zoon in de kleuterklas!

Er was ook een filmmaakster die nu dus mijn kaartje heeft voor het geval zijn ooit een acteur van 1.40m kan gebruiken. Je weet tenslotte maar nooit, toch?

's Avonds waren mijn vriendin en ik in de bioscoop voor de film The Handmaiden. Toevallig zaten wij op dezelfde rij als vrienden van ons.

Gezelligheid! Overigens een aanrader, de Koreaanse film die wij zagen: een thriller, een kostuumdrama, een licht-erotische rolprent én hilarische scènes in één. Erg goed gemaakt!



Op een verkiezingsbijeenkomst zaterdag (de volgende Amerikaanse presidentsverkiezingen zijn tenslotte 'al' over 3 jaar en 8 maanden) wist #45 te verkondigen dat terroristische aanslagen 'zoals die in Zweden van gisteren' voorkomen moeten worden door moslims te verbieden Amerika binnen te komen. De Zweedse autoriteiten (klik) hebben het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken om opheldering gevraagd rond deze glasharde leugen.

Zondag stond ik mijn vriendin bij op de markt.


De omzet was niet geweldig maar de komst van vele (een stuk of zes) bekenden en het leuke gezelschap van fijne collega's maakte veel goed.


Ook het weer viel erg mee en de omgeving is zeer inspirerend: het Amsterdamse Museumplein.


Mijn voeten deden pijn en ik was ontzettend moe maar het was weer een goede week.

De Engelstalige stukjes van deze week:

http://terrebelius.blogspot.nl/2017/02/i-dont-believe-in-conspiracy-theories.html

(Ik geloof niet in complot-theorieën)

http://terrebelius.blogspot.nl/2017/02/should-system-be-changed.html

(Moet het systeem worden veranderd?)

https://www.linkedin.com/pulse/when-workers-dont-get-paid-terrence-weijnschenk-entertrainer

(Wanneer arbeiders niet worden betaald)

http://terrebelius.blogspot.nl/2017/02/where-are-you-from-and-does-that-matter.html

(Waarom zou het iets uitmaken waar iemand's ouders zijn geboren?)

http://terrebelius.blogspot.nl/2017/02/introduced-shortstory-its-okay-to-rt.html

(Een kort verhaal)

De muziek van deze week is een rock klassieker. Hier is Pinball Wizard van The Who:


Deze week staan wij stil bij het overlijden van Richard Hatch, Dick Bruna en Philippe Frediere (aka Miss Koka)

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

4 opmerkingen:

  1. Mooi filmpje inderdaad, had het van de week al gezien.

    Niet alleen sommige plannen van Wilders zijn in strijd met de grondwet, maar van meerdere partijen.

    Als meer dan de helft van alle Nederlanders aanhanger zijn en een groot deel werkloos is, dan mag ik er toch vanuit gaan dat Nederland zo'n ongeveer 4 miljoen werklozen bevat. Dat hun niveau niet hoog is, dat begrijp ik, je stemt niet voor niets op de PVV.

    Nog gefeliciteerd met de verjaarag van je jongste dochter.

    Nepnieuws. Politici die liegen, in wat voor wereld leven we toch. Weten we nou nog steeds niet dat we het samen moeten doen.

    Ik ben benieuwd wat nou precies enz inhoudt... niet dat ik daarvoor PVV ga stemmen hoor, maar anders kom je er dus niet achter.

    Geloof mij, die Trump denkt dat Zweden een huis is in de straat Amsterdam, wat vlakbij Barcelone staat en dat is toch de hoofdstad van Brussel.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de film lijkt me wel leuk, zeker als je dan ook nog eens vrienden tegen komt
    dat maakt het achteraf leuker ;-)
    een heel weekverslag, ik zelf durf dat niet aan...
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het zal wel aan het geluid van m'n laptop liggen dat de de Who nu zo magertjes klinkt, dat had ik toch anders in m'n herinnering uit de tijd dat ze nog in de top 10 voor kwamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt weer een overvolle week gehad met een heleboel leuke dingen er in. Zo kan je bijvoorbeeld weer bijklussen zonder bang te zijn je steun te verliezen en zo te zien gaat het allemaal nog opperbest op je hopelijk nu vast werk ook!
    Wat je opmerking over moslims betreft heb je gelijk als je de aanslagen hier in het westen bedoeld, in het oosten en Afrika ligt dat wel anders hé, of zijn die honderden doden die we er bijna iedere dag bijschrijven soms niet door moslims gepleegd?
    OT: een dikke proficiat voor je dochter hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!