Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 11, 2005

Tiptop

Tiptop




Het boek "When the wind blows" van Raymond Briggs is niet alleen heel gaaf, het is tevens gelezen boek nummer twaalf van dit jaar. Ik maakte het buit op de boekenmarkt op de Dam, gisteren. Het gaat om hoe een gepensioneerd stel de dagen voor en na het vallen van "De Bom" ervaart. Zij houden de moed er in en weten dat de regering hen wel zal beschermen. Hun grote houvast is dan ook het van overheidswege uitgegeven foldertje "Wat te doen als..."
Alsof een paar woorden, bedacht door deze of gene commissie je zullen beschermen tegen fallout!
Lachen voor de liefhebbers, dus.


En gelachen hebben we ook wel het afgelopen weekend. Zaterdag was ik er een paar uurtjes tussenuit voor een Rocky Horror-castrepetitie maar de rest van het weekend bracht ik door met m'n zoon en onze gasten. Het is wel even wennen om het huisje weer met één ander te delen in plaats van met drie. Een weekend lang 10 vierkante meter per persoon is toch niet zo veel. Gelukkig werkte het weer mee en brachten wij grote delen van onze tijd samen buitenshuis door.


Wie dat voorlopig nog niet zal doen is Mohammed B. die vandaag terecht staat als beschuldigde in de moordzaak "Theo van Gogh". Ach, in elk geval heeft hij het niet zo zwaar als de (nabestaanden van) de slachtoffers van de slachtpartij bij Srebenica, zo'n tien jaar geleden.



Vandaag de visite naar het station begeleid, uitgebreid geluncht en later in diens tuin gezellig zitten kennismaken met buurvrouw Hetty. Nu nog even een baan zien te vinden en mijn leventje ziet er weer tiptop uit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!