Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, juli 16, 2004

MOP



Googlewhack!


buikdans+zwaard+kopen




"Papa?"-"Ja, schat?"-"Iedereen reist in de tijd."-"Hoe bedoel je dat?"

-"Nou, iedereen reist in de toekomst met een snelheid van één minuut per minuut..."





Wat een MOP! De Amerikanen ontwikkelden een bom die destructiever is

dan de MOAB (Mother Of All Bombs). De Massive Ordnance Penetrator

is met name "geschikt" om ondergrondse doelen te raken. Knap, he?

Miljarden verspillen aan een bom die je niet wilt gebruiken omdat in één klap

de wereld onbruikbaar wordt voor bewoning. Gevoel voor prioriteit hebben ze wel,

die lui van het Pentagon en die andere zieke geesten die vinden dat zij (en zij alleen)

het recht hebben de wereld te domineren.

Gelukkig kun je anderzijds ook verklaren dat het goed gaat met de wereld.

Zeker als je het volgende stukje leest:





Vanmorgen kwam mijn moeder wat morele en fysieke steun bieden bij de

wederopbouw van mijn woning. Zelf had ik inmiddels een kastje in elkaar

getimmerd en opgehangen. Het is niet zomaar een kastje maar het kastje dat

mijn grote broer ooit speciaal voor mij had gemaakt. Ik meen voor m'n

veertiende verjaardag. Het hangt vrij stevig en stabiel al zou ik niet

mijn volledige correspondentie met de belastingdienst van de afgelopen

twee jaar aan de plankjes toevertrouwen. Zoveel gewicht kan-ie niet

aan...;-).





Voordat ik aan het werk ging nog even het cadeautje voor buurvrouw

Angélique opgehaald. Ben benieuwd wat zij ervan vindt.




Het gisteren aangeschafte Zeeslag blijkt een succes. In plaats van

rondrennen en onrust stoken zaten een paar jongens vandaag aan de tafel

rustig een spelletje te spelen: het eerder genoemde Zeeslag en

Vier-op-een-rij. Ondertussen leerde één der jongedames mij een nieuwe

Scoubydou-knooptechniek omdat zij niet tevreden was over het resultaat van

mijn eerste werkje ooit van gisteren. Later speelden zij "vader en

moedertje" met alle gevolgen van dien: twee gewonden omdat "broer" en

"zus" ruzie kregen...




Het eind der dag werd gekenmerkt met hard werken in de werkruimte.

Met hulp van verschillende collegae, ouders, vrienden en familieleden

hangen er nu nieuwe planken en kastjes op het werk. Het resultaat mag er wezen!




Thuisgekomen bleek dat de Ferman's prijs vanuit het McDonalds hoofdkwartier

was gearriveerd: Een heuse Coca Cola EK-voetbalbal met twee rubber flesomhulsels

én zes blikjes limonade van het bekende plantenextract. Koel, niet?


Ook koel is het dat Olga de la Fontaine binnenkort wellicht

haar eerste boek zal publiceren!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!