Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 04, 2004

Acceptatie



Nu dacht ik voor m'n postje van gisteren aparte zoektermen te hebben gevonden die mensen naar dit weblog hebben geleid maar wat te denken van deze: balkenende ufo hoop scheffer of anders deze:
En toen kwam pinkeltje over straat gelopen maar waar hij niet op gerekend had was dat er een gvrachtwagen aan kwam vertelde lala want iets moest?
Er lopen er echt meer los dan er vast zitten...





Vorig jaar (2003. Red.) betaalde ik totaal aan gemeentelijke heffingen ongeveer 90 euro. Voor dit jaar ontving ik een "gecombineerde heffing"
van bijna 500 euro! Kan iemand mij dat verschil even verklaren? Alvast bedankt. En "bedankt" zou ik ook willen zeggen tegen Prins Claus zaliger
nu is uitgekomen dat hij in 1998 samen met zoon Friso een privé-bezoekje bracht aan Fidel Castro. Claus in Cuba! Zoo koel...;-)




Hoe leuk een uitstapje ook is, qua onversneden pret haalt't 't niet bij een paar minuten dansen met een meisje van vier.


Terwijl mijn collega dinsdag met de kleintjes naar Brother Bear was mocht ik met de oudsten naar Peter Pan. Een gaaf avontuur met een subtiele nadruk op de lastigheden rond ontluikende tienerliefde. Wat is zoenen? Wat is verliefd? Wat is groot worden? Wat is emoties?



Inmiddels voel ik mij totaal vervreemd van het concept dat vakanties er zijn om uit te rusten. Zo zijn wij gisteren gaan zwemmen met de kinders en hebben wij voor vandaag een sportdag ingeroosterd. Gelukkig hadden Jennifer en ik wat hulp gisteren en wel in de persoon van de oppas van een aantal kinderen uit de groep. Fijn, zo'n extra paar ogen en handen.
Moet zeggen dat het allemaal wel beregezellig is en dat ik mij ondanks het geringe maandinkomen lange tijd niet zo nuttig heb gevoeld.




In de supermarkt om wat uit te zoeken dat als avondeten moest dienen
nog leuk staan babbelen met Milly, een schoolmoeder die ik kon vertellen dat haar pasfoto als voorbeeld staat bij de fotograaf om de hoek. U weet wel, die meneer wiens vrouw mijn vroegere kleuterleidster bleek te zijn.

Onnodig te vertellen dat ik gisteren in het zwembad kinderen tegenkwam die mij nog kenden van zomerkamp en Ferdinand een groepsgenoot van karate.
Buurvrouw Johanna was er nog toen Vincent langskwam om mij te helpen met het insteken met een kaart met USB-pluggen opdat ik eindelijk m'n nieuwe scanner zou kunnen gebruiken. Helaas accepteert mijn moederbord de indringer niet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!