Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, maart 10, 2011

Miljonair

"Als de rijkste 7% mensen van het land 3% meer belasting zou betalen dan had Nederland geen schulden meer."

Het is gewoon niet leuk om naar de cijfers te kijken. Eigenlijk zou dat ook niet moeten; het hoort om de instelling te gaan. Je kunt met wetten en regels mensen van alles opleggen maar zolang het niet vanuit henzelf komt krijg je zo alleen maar een gefrustreerde samenleving.

Nu wil men bijvoorbeeld toeristen verbieden wiet te kopen in Nederland door het invoeren van een zogeheten "wietpas". Alleen mensen die er toestemming voor hebben zouden zo nog wiet kunnen kopen. (Overigens begint men eerdaags in Utrecht een experiment met een wietclub: een mini-wietplantage voor en door gebruikers, onder toezicht van de gemeente.)

Als dat zou werken heb ik nog een goed idee: Laten we de "BOEMpas" introduceren: Alleen mensen die van de overheid toestemming hebben mogen nog gebouwen of zichzelf opblazen. Zo voorkom je voortaan terrorisme. Immers: Alleen fatsoenlijke lokale burgers mogen in het vervolg nog dingen laten exploderen.

En over fatsoenlijke mensen gesproken: Beoogd PVV-Statenlid Petra Kouwenhoven wist niet dat zij naast een Nederlands ook nog een Turks paspoort heeft. Zij is een officiële volksvertegenwoordiger en dus moeten wij er maar op vertrouwen dat zij de waarheid spreekt. Zoals ook al die andere PVV-mensen altijd keurig de waarheid spreken...

PVV'ers hebben graag een grote mond over van alles en nog wat maar toch heb ik ze nog niet gehoord over de overlast van buitenlandse spreeuwen boven de Utrechtse wijk Hoograven.

Wie ook graag een grote mond heeft is de acteur die als 20-jarige grote indruk maakte in Platoon:

De een vind hem een held en de ander vindt hem een schurk. Ik heb het dan over Charlie Sheen. Da's die acteur die 1,8 miljoen dollar per aflevering krijgt om op TV (in 'Two and a half men') zichzelf te spelen: een aan alcohol- en andere drugs verslaafde rokkenjager. Met name door zijn gedrag is hij inmiddels ontslagen door de productiemaatschappij.

Sommigen noemen hem een rebel omdat hij durft te zeggen waar het op staat. Kunst. Met enkele tientallen miljoenen op mijn bankrekening durf ook ik de kans te lopen ontslagen te worden. Met zoveel geld kóóp je desnoods een nieuwe baan.

Ik vraag mij dus af: zou Charlie Sheen ook zo'n grote mond hebben als hij niet was wie hij is, namelijk een over het paard getilde (maar wel grappige) miljonair?

P.s. Voor de liefhebbers: hier de link naar mijn ode aan de onlangs overleden weblogger Opa Buiswater

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Johnnie Baston

7 opmerkingen:

  1. Wij Nederlanders wijzen nou eenmaal graag naar een ander. Maar ik moest wel lachen toen ik hoorde over die van de PVV.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geld, geld geld, geld maakt alles kapot, maar geld lost ook alles op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelfs Marx en Engels hebben er niets aan kunnen veranderen. De heerlijke stukjes van Opa Buiswater mis ik nog steeds, ook z,n comment op de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hb niets met cijfers. De meeste worden alleen gebruikt om andere mensen een negatief gevoel te geven. Die is rijker, die heeft meer bezoekers.. noem maar op.
    Ik vind Charlie een held en ook een enorm lul, en het laatste overheerst toch wel denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het Gouden Kalf wordt nog steeds aanbeden, hoe verlichte geesten het ook probeerden (en nog proberen) dàt uit te bannen...
    Ondanks alles: maak er toch een fijne dag van Terrebel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geld is het slijk der aarde (uitspraak van mijn lief die uit een goed verdienend gezin komt, maar doodongelukkige kinderjaren en jeugdjaren heeft gehad en nog steeds een complexe relatie heeft met zijn vader van wie hij nooit een euro gekregen heeft).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad geld is het slijk der aarde ! Op het einde van de maand zeg ik altijd ; waar is dat slijk ?"

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!