Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, maart 15, 2011

Dulden

Gisteren wat kunstjes geoefend en kostuums gepast vanwege een optreden aanstaande zaterdag. Vandaag naar therapie en met de Ferman samen zijn biologische moeder wezen opzoeken. Met haar op een bankje gezeten op het binnenterrein van het instituut en even genoten van het voorzichtige voorjaarszonnetje. Dat vind ik nu leuk.

Kijk, sporten omdat je het leuk vind, dat snap ik ook nog. Maar sporten om af te vallen? Dan is het toch echt veel makkelijker om de chips, chocola en cola te laten staan. Het sporten wordt zo een verplichting en dan is de lol er snel van af. Dan heb je ook nog mensen die aan extreme sporten doen. Bergbeklimmen "voor de kick". Behalve levensgevaarlijk is het ook nog eens een bijzonder dure hobby. En als je het echt alleen voor de adrenaline-rush doet kun je net zo goed je vrouw vertellen dat ze gelijk heeft en écht een dikke kont heeft in die jurk...;-).

Tsja, soms kun je beter liegen. Vraag maar aan een toevallig passerende politicus:

“Het is mij gebleken dat hetgeen ik gesteld heb tijdens het Algemeen Overleg onjuist is”, aldus minister Hein Donner van het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Hij zei dit toen twee dagen nadat hij nog het bestaan ervan ontkende een intern rapport naar buiten kwam over mogelijke besparingen op ICT-gebied. Waarom het Ministerie erover loog is niet duidelijk. Wél is duidelijk dat er veel geld te verdienen valt door het instrument van marktwerking in te zetten. Op alle punten (bijvoorbeeld Openbaar Vervoer, Zorg en Onderwijs) is dit kabinet groot voorstander van marktwerking maar op het gebied van ICT dan opeens weer niet. En dat terwijl er volgens sommigen tot wel 4 miljard (oppositie) euro bezuinigd kan worden en anderen niet verder gaan dan een schamele 100 miljoen (coalitie). Via Webwereld .

Ja, op het gebied van politiek heeft Nederland niet veel te leren; onze politici zijn soms ware kunstenaars als het gaat om liegen, bedriegen en misleiden! Waar "wij" ook erg goed in zijn is wapenhandel. In absolute cijfers gezien staat Nederland wereldwijd zesde als het gaat om de export van wapens, onderdelen en gerelateerde produkten. Als je dat omrekent naar wapenhandel per hoofd van de bevoling moeten wij alleen Zweden en Israel boven ons dulden.

8 opmerkingen:

  1. Liegen en bedriegen hoort er schijnbaar bij. Anders kom je er niet in de grote wereld. Maar wie wil er dan in die grote wereld bijhoren.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat liegen doet bijna de gehele bevolking. Mss niet altijd met woorden, mar ook met leningen en hypotheken om het zogenaamd net zo goed te hebben als de buren.
    Ze doen allemaal maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem08:11

    waarom zou je nog stemmen als ze liegen....

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Ctje: Om je stem te laten horen. Als iedereen zwijgt denken ze hun gang te kunnen blijven gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha die adrenaline rush moet ik onthouden!

    Tuurlijk, gewoon de slechte dingen laten staan dan hoef je niet te sporten. Hoeft uberhaupt al niet als je heel stevig met je huishouden bezig bent. Nu zit ik 5 dagen op kantoor waar een goedgevulde snoeppot staat, dus ja. Ben ook maar een mens hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat van de wapenhandel had ik niet verwacht. Liegen en bedriegen in de politiek gebeurt overal. En niet alleen in de politiek trouwens.
    Ik weet niet of Donner gelogen heeft of dat hij het echt niet wist...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een adrenalinestoot op mijn matras volstaat voor mij hoor en die politici liegen in alle talen over hun acties op de matras.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is wel vaak zo dat mensen dik worden omdat ze te weinig bewegen.
    Als je zittends werk hebt en dan de hele avond ook nog zit, das niet goed.

    Ik ben persoonlijk van mening dat politicie niet liegen, alleen de rechtse.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!