Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, april 17, 2005

Ezeltjesdag





"Vrouwen kunnen dan wel twee dingen tegelijk, ze begrijpen van allebei niks." Ferdinand weet op zijn negende al hoe de wereld in elkaar steekt...;-)




De dag begon met een bezoekje van oma met wie ik enig genealogisch onderzoek verrichtte. Nog geen half uur nadat zij de deur uit was, belde buurvrouw Johanna aan. Dit keer bleef zij maar één kop koffie lang. Meestal zijn dat er toch wel twee of drie. Ach, in ieder geval is zij weer langsgeweest.


De volgende bezoekers dienden zich alras aan: een aardige familie die voor hun zoon Ferdinand's oude karatepak kwam overnemen. Wij een beetje geld en zij voor weinig geld een prima karatepak. Iedereen blij.



Iedereen was ook blij tijdens de jaarlijkse Ezeltjesdag, georganiseerd door het buurthuis in samenwerking met de kinderboederderij. Niet alleen diverse bekenden ontmoet doch ook vele leuke spelletjes gespeeld. Vooral Ferdinand dan. Eierlopen, kaasspel, ezeltje plak, kegelen, cricket,...Bij het clownspel mocht m'n dochter meedoen op de kaart van haar broer en wist zelfs meer punten te behalen dan mijn eerstgeborene! Weliswaar met wat hulp van de beheerder maar dat mag de pret niet drukken. Voor een totaalbedrag van minder dan tien euro naast een hele hoop lol ook pannekoeken, hotdogs, chips en limonade gehad. Daarbij is Superfer de trotse bezitter van nog een nieuw zwaard (hij had er slegs een tiental...) voor zijn verzameling en kocht Eva nog een sleutelhanger voor haar moeder, ex-buurvrouw Miriam. Buurmn Billy showde zijn nieuwe gemotoriseerde tweewieler terwijl zijn vriendin buurvrouw Debbie nog wat spulletjes had voor Koninginnedag. Buurvrouw Ilse voorkwam dat een vis een tweede leven begon in De Grote Vissekom Aan Gene Zijde door het betreffende beestje te redden uit de mond van één van haar katten en in onze vijver uit te zetten. Een lekker dagje dus dat werd beëindigd met het verzorgen van de goudvissen Suske & Wiske, de kennismaking met een nieuwe buurvrouw, het eten van SpongeBob-pasta en Dayna die zich verstopte achter papa's rug opdat mama haar niet zou kunnen vinden bij het samen met Eva naar huis vertrekken (Althans, dat is mijn versie). Wel is het jammer dat men weer'ns over geld moest beginnen en dat buurvrouw Johanna niet thuis was bij buurman Dudo toen wij bij hen aanbelden om hen te vragen mee te komen genieten van Ezeltjesdag. Genieten is namelijk het leukste wat er is. Vind ik.





Voor strakjes verwacht ik de mensen van de kaartclub en voor morgen heb ik een brief in de pen voor Minister Hoogervorst. Dan bent U vast gewaarschuwd...;-)


Het is trouwens maar goed dat mijn therapeut mij heeft aangeraden het rustiger aan te doen. Anders was vandaag wellicht een drukke dag geweest!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!