Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 16, 2004

Identieficatieplicht


Googlewhack!
En wat voor een ...

thijs wink paradocs



Wilhelmus van Nassaue...en nog een hoop andere woorden tatoueerde Henk Schiffmacher op verschillende mensen waaronder op het been van een vriendin van me. Leuk, toch?




Oplettende lezertjes is het wellicht opgevallen dat er ter linkerzijde van dit blog een kleine verandering heeft plaatsgehad:
Het door de host opgeheven forum is vervangen door Flubbel. Tsjek it!




Buurvrouw Johanna kwam een beetje later dan gepland. Zodoende zag zij mij en de Ferman voor de tv hangen en vroeg of wij voetballen gingen kijken. Daarop antwoordde ik bevestigend waarop zij rechtsomkeert maakte.
Vrijwel op het moment dat buurvrouw Angélique een restje wijn met haar buurman kwam delen scoorde het Nederlands elftal de gelijkmaker.
Van mij mag ze vaker langskomen...;-)

Van buurvrouw Debbie had Fer geleerd hoe om te springen met serpentines en buurman Billy produceerde een luide toeter...


Vreemd spel eigenlijk, dat voetbal: 20 volwassen kerels rennen achter een bal aan en zodra ze'm bijna hebben schoppen ze'm weer weg...



Aardig nieuws voor diegenen die nog immer het nut van een mobieltje niet inzien: inmiddels zijn deze onderweg-telefoons kwetsbaar voor virussen. Ha: een mobiel virus! Dat is handig...


Net zo handig als geheime afspraken maken als staatssecretaris en daarbij de kamer negeren: Pieter van Geel heeft met de frisdrank-producenten afgesproken dat de plastic statiegeld-fles wordt afgeschaft ten faveure van de eenmalige wegwerp-fles. Eigenhandig is hij tot deze aktie overgegaan. De ambtenaren van het departement én de Tweede Kamer wisten van niets. Dus als meneer van Geel opeens in een nieuwe auto rondrijdt...En wat zou Donner te winnen hebben bij het invoeren van een algehele identificatieplicht?


Ik vroeg 't hem:


Geachte heer Donner,


Ondanks dat ik weet dat het niet Uw gewoonte is inhoudelijk te reageren op lastige vragen doe ik toch weer een poging:


Lang geleden heeft U besloten dat per 1 januari 2005 iedere Nederlander van 14 jaar en ouder geacht wordt een identiteitsbewijs te tonen als een gezagsdrager daarom verzoekt. U vertrouwt hierbij op de eer en het geweten van de dienstdoende beambte in het onderkennen van "redelijke gronden".

Mijn vraag aan U is tweeledig:

Op grond van welk amendement ontrekt U zich aan de wet tegen leeftijdsdiscriminatie? Waarom weigert U de "redelijke gronden"
nader te omschrijven waarmee eventueel machtsmisbruik voorkomen kan worden? Bovendien vraag ik mij af wat U hoopt te bereiken. Zullen terroristen opeens besluiten een treinstation niet op te blazen als de kans bestaat dat zij zich na afloop van de aktie moeten legitimeren? Krijgt een moeder haar kind terug als de moordenaar ervan een paspoort op zak bleek te hebben?

Ik geef U bij deze de kans een open en eerlijk antwoord te formuleren op bovenstaande vragen. Laat U dat na, dan ga ik ervanuit dat de door mij aan U opgelegde taak niet is uit te voeren.


Ik wens U veel wijsheid toe bij het nemen van de beslissing tussen bekennen schuldig te zijn aan het uitvoeren van een belachelijk plan enerzijds en het netjes beantwoorden van mijn vragen anderzijds.

Hoogachtend,





Terwijl m'n dochter Eva even langskwam om iets op te halen en haar broer en mij even later het stapelbed van haar en haar zusje Dayna liet zien wensch ik U een fijne avond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!