Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, augustus 09, 2003

"Jij is marie?" vroeg de fruitverkoop-meneer. Twee mogelijke vertalingen,
gegenereerd door de elektrische pulsen binnen mijn schedel,
streden om voorrang. De eerste:"Is jouw naam wellicht Marie?" werd onmiddelijk
verworpen. De tweede:"Ben jij getrouwd?" beantwoordde ik ontkennend.
Daarop kwam een vervolg:"Dan ik jou ga voorstellen aan leuk meisje."
Ik ben benieuwd...
Toen ik haar bovenstaande tijdens de Pilates-training van gisteravond vertelde reageerde
buurvrouw A met:"O, heeft er weer iemand een verblijfsvergunning nodig?"
Soms komt zij een beetje cynisch uit de hoek. Vaak met gegronde reden.
De flash mob (ook wel flash-mob, flash mop of flitsmeute danwel flits meute...)
heeft gisteren het journaal gehaald. Zag er errug geestig uit. Ik vind dat humor.
De filiaalchef van de Albert Heijn waar eea zich buiten afspeelde blijkbaar niet...
Waarschijnlijk had-ie't helemaal te gek gevonden als hij bij het komplot betrokken was geweest.
Nu reageerde hij een beetje als het jongetje dat z'n huiswerk moet maken terwijl z'n vriendjes buiten
voetballen. Althans, volgens het stukje op Nu.nl.
Aangezien komkommertijd nog immer heerscht en ook de journaalredaktie werkt met een tropenrooster
en daardoor van andere bronnen afhankelijk is dan hun eigen redaktie zullen we nog wel meer
van flashmobben zien op TV. Wellicht een interviewtje met de drie helden van twee weken terug?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!