Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, juni 14, 2003

"Ha, gelukkig...reclame! Nu kan ik tenminste even opruimen..."
't Is een goed kind, die Ferdinand...
Hij heeft heerlijk genoten van het vanochtend door oma medegenomen
chocoladebroodje. Voor mij had m'n moeder weer'ns een overlevingspakket
samengesteld: soep, koekjes en Roti Kukus. Mjammie!
Zelf had ik gezorgd voor Pisang Goreng en thee voor m'n visite.
Daar mag ik ook Daniëlle onder rekenen die net een paar minuutjes
voor m'n moeder arriveerde.
Met medeneming van een paar dingetjes voor de Ferman:
Een dekbed van de Simpsons en een heuse Playstation! Gaaf, niet?
Zij zaten met z'n tweetjes Rayman te spelen terwijl ik onderzocht
hoeveel geld er over is gebleven na de boodschappen, strippenkaarten, foto's
en kadootje halen voor buurvrouw Janine.
Grappig hoor, dat m'n moeder en de leidster van mijn eigen babygroep
(die werkt in de fotozaak om de hoek)
elkaar niet meer herkenden na bijna 34 jaar...
In de supermarkt kon ik Dani en Aoife aan elkaar voorstellen
en een principe-afspraak maken namens Fer om eerdaags een keer met Cian
te spelen.
M'n bezoekster en m'n zoon waren nog lekker aan het spelen dus kon ik ff naar de
videotheek om Monsters & Co te retourneren. Buiten raakte ik in gesprek
met buurman Mohamed die over een paar maandjes vader wordt!
Heb me uiteraard al opgeworpen als oppas...
We kregen nog een hartelijke groet van buurvrouw Petra die net thuiskwam
met haar vriend.
Intussen heeft Thura gebeld om een tijd af te spreken voor ons bezoekje
aan de Rietveld-academie om de expositie van Zanne te bekijken.
Wij gingen net de deur uit toen buurvrouw Angèlique net thuiskwam van het werk.
Het viel haar op dat Daan er erg mooi uit zag...
Thura bleek er al te zijn samen met Noah toen wij aankwamen.
Het bleek dat ik Zanne al veel te lang niet had gezien. Het weerzien ging dan ook zo hartelijk
dat ik meen gezien te hebben dat haar vriend even de wenkbrouwen optrok.
Nog een vreugdevol weerzien volgde met haar moeder die blijkbaar hetzelfde tijdstip
had uitgezocht om langs te komen bij kamer 215.
Op onze speurtocht naar het gebouw werden wij bijgestaan door een stel
dat zelfs zo ver ging dat zij hun stratenboekje uit de auto haalden om
ons te assisteren!
Op de stoep van het gebouw raakten wij in geanimeerd gesprek met een stel
dat graag met elkaar en hun kinderen op de foto wilde omdat ze elkaar
ooit op de Rietveld hebben leren kennen. Lief he?
De expositie zelf was ook erg gaaf:
Op twee videoschermen naast elkaar zie je een man en een vrouw
(toevallig ken ik de mensen die model hebben gestaan wat het voor mij nog wat interessanter maakt)
en door middel van het bewegen van pionnen op een pilaar
bewegen ook de mensen op de schermen. Zet je de pionnen op hetzelfde
vakje dan komen ook de modellen samen...
Ben trouwens erg in mijn nopjes met het bestanden-deelprogramma "Bearshare".
Eenvoudig in het gebruik en lekker snel.
Imesh wilde niet meer op m'n computer;
vermoedelijk was één der verwijderde virussen een stukje ad-ware van hen...
Even een hapje eten en wachten op wat den avond brengt...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!