Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 28, 2003

M'n weddenschap heb ik verloren: ik had gewed dat het nieuwe kabinet niet voor 1 juni op het bordes zou staan...Boehoe! maar toch heb ik wel een beetje m'n gram gehaald want ze komen er nu niet meer onderuit. De consument is niet gek en heeft wel degelijk in de gaten dat de prijzen de laatste vijf jaar exorbitant zijn gestegen. Dankzij onderzoek van HP/De Tijd staat nu vast
dat de gemiddelde prijsstijging van goederen en diensten in Nederland in genoemde periode maar liefst 49 procent bedraagt!
Uiteraard proberen De Geus en z'n vrinden eea te ontkennen maar nu is er geen redden meer aan. Met name de nominale ziekenfondspremie moest het ontgelden met een stijging van 261 procent. Oud-minister van verkeer De Boer vindt dat al dat gelieg en gedraai beloond moet worden door ministerssalarissen te verdubbelen. Het lef! Wordt het niet zo langzamerhand tijd dat wij met hooivorken en tomaten naar Het Binnenhof trekken om het kabinet te dwingen af te treden? Zeker nu men ook nog eens een rookverbod in de horeca afdwingt. In het parlementsgebouw heeft men zelfs een speciale Rooksalon. De vraag rijst dan: Zou dat verbod ook gaan gelden voor de tweede kamer? Heb gisteravond nog Ferdinands vroegere meester Floris Roubos gezien in Tien voor Taal, kipstukjes gegeten met buurvrouw A en met haar aan m'n Vietnamees kunnen werken door te kijken naar Romeo & Juliet met ondertiteling in voornoemde taal. Geestig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!