Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, maart 03, 2003

Hoera! Ferdinand heeft de gele band en gaat door naar de gevorderden-groep. Goed he? Hij is nu een officiële 8e kyu Wado Kai karate. Ik ben zo trots op die gozer! Ook vanwege z'n humor. Vraagt hij aan mij:"welk land is 't verste weg?" Gok ik "Australië of Nieuw-Zeeland". Antwoord hij "Nee, Engeland. Want je moet de hele wereld over voor je er bent!". Denk ik hem terug te pakken met een grapje van Urbanus:"Waar kom je terecht als je vanaf hier een gat graaft door de aardbol?" (Urbanus' antwoord: In de gevangenis want ge moogt helegaar geen gaten graven in den aardbol.") Antwoord van Fer: "Dan ga je dood want de aardkern is veel te heet om te overleven!" Soms wou ik een gewoon kind...
We hebben nu wel een logistiek probleempje want de gevorderden-groep begint pas kwart voor zeven dus om acht uur op m'n vergaderingen zijn wordt wat tricky. Gelukkig is daar nog de vertrouwde en beproefde methode. Codenaam "oma"...;-)
En voor de liefhebbers: een en ander betreffende buurvrouwen en aanverwanten wordt op papier gezet en eerdaags omgezet tot heus organogram of andersoortig schematisch overzicht door iemand die daar verstand van heeft. Alvast bedankt Jet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!