Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 29, 2003

Ondanks het feit dat ik in principe geen aparte zoektermen meer vermeld maak ik voor deze een uitzondering: "webkim naakt". Waar sommigen al niet nieuwsgierig naar zijn...


Zo zijn er mensen die graag weten of iemand liegt bij de hypotheek-aanvraag.


Nog even en bij een sollicitatiegesprek worden de electroden je opgeplakt...



Waar ikzelf ook wel nieuwsgierig naar ben is of de vier vermiste medewerkers
van de Amercentrale die in de stoomketel zijn gevallen in de nacht van zaterdag op zondag dat zullen overleven. Gevreesd moet worden voor het ergste.
Persoonlijk denk ik niet dat iemand zijn Turkse collega's wilde vermoorden uit eerwraak. U weet wel: dat allernieuwste modewoord dat opeens te pas en te onpas wordt misbruikt zoals ook de betreffende slachtoffers.




"Kinderen leren het meest van volwassenen die onder alle omstandigheden zichzelf blijven."
Wist ik al. Toch fijn om even bevestigd te worden in dat beeld door iemand die ervoor gestudeerd heeft. In dit geval Prof. Dr. J. Bransen.









Dat was weer een bijzonder gezellig ochtendje.
Allereerst was Ferdinand iets eerder wakker dan gebruikelijk vanwege een slapende arm. Na een paar kusjes en flink wrijven om de bloedsomloop weer op gang te brengen maakte hij al snel weer grapjes.
Wel waren we iets te laat op school omdat hij nog wat last had van een blaar en daarom wat langzamer liep dan ik van hem gewend ben.
Even duimen dat hij er vanavond bij karate geen last meer van heeft.




Na de boodschappen was het tijd voor de afwas en het maken van een verjaarskalender voor op m'n werk. Buurvrouw A kwam samen met mij het ontbijt gebruiken en werd afgelost door buurvrouw P die even kwam kletsen en koffie drinken.


Bij de drogist een pakje blaarpleisters gehaald voor m'n zoon en daarbij Jeanette van de school boekenclub tegengekomen. Ik ben gestrikt voor woensdagochtend...Ook werd ik hartelijk begroet door een dame die er bekend uitzag maar die ik even niet kon plaatsen (Ex-klasgenote, (ex-)collega? Buurvrouw? Schoolmoeder?). In ieder geval weet ik nu dat zij Saskia heet. Bijna thuisgekomen werd ik nog gepasseerd door buurvrouw M die mij met dochters en al voorbij fietste.




Eindelijk begonnen in "De Slinger van Foucault". Heb'm al twee jaar in de kast staan. Errug he?
Gelukkig heb ik m'n rustuurtje van de week als Ferdinand staat te hijgen en te puffen in de Dojo van zijn karatemeester. Zo ook vanavond.
Terwijl hij onder de douche staat te zingen bereid ik voor hem een kommetje tomatensoep.

Vanmiddag haalden wij Maurits van schaakles en beleefden een genoeglijke middag. Met zijn moeder kan ik altijd fijn praten over de meer mystieke zaken die dit leven te bieden heeft.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!