Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, januari 15, 2005

Toetje



Googlewhack:

overzicht waar de meeste zeebevingen zijn geweest



Arda Gerkens, SP-kamerlid, gaat eerdaags met de minister in debat over de nieuwe wet Kinderopvang. Hiertoe is een enquete ontwikkeld. Ouders/verzorgers kunnen hier in het kort hun mening kwijt over het nieuwe systeem. Mevrouw Gerkens neemt deze gegevens dan mee als zij bij de minister langsgaat. Wie weet wat het uithaalt?




De laatste tijd ben ik wel errug veel met mezelf bezig. Vind ik het dan niet meer erg wat er in de rest van de wereld gebeurt? Dat bijvoorbeeld zeker 95 procent van de wereldbevolking er slechter aan toe is dan ik? Jazeker wel. Maar in de woorden van Tweety in antwoord op een vraag van zijn eeuwige tegenstrever:"Natuurlijk heb ik medelijden met een arme hongerige kat. Maar nog meer met een arm Tweety-vogeltje dat dreigt opgegeten te worden."


Gisteravond hadden m'n zoon en ik door mijn schuld (ik was langer bezig met afscheid nemen van buren Mohamed, Veronique en Anouar dan verwacht) een beetje ruzie. Wij hadden het al uitgepraat toen Fer bedacht dat wij nog het kaartje van de dag moesten trekken. Ik trok "Ik mag fouten maken" en Ferd trok "Ik vergeef je".

Vanmorgen haalden wij samen Eva op wiens moeder mij nog vroeg of ik Eva niet langer wil blootstellen aan sommige vrienden van mij. Vragen staat vrij natuurlijk. Al bracht zij het als eis.
En over ijs gesproken: het was weer gezellig op het Museumplein vandaag al had Eva er na een uurtje wel genoeg van en konden wij Thura en haar zoon Noah niet meer spreken die daar ook naartoe zouden komen. Eerder op de dag kwamen wij hen tegen bij Centrum De Roos waar een tweedehands-kledingmarkt was georganiseerd ten bate van Giro 555. Een deel van de middag was gereserveerd voor een bezoek aan de bibliotheek en daarna was de videotheek aan de beurt: kabouter Plop bleek voor zowel broer als zus een bron van vermaak. (Net als het nieuwe kapsel van buurvrouw Angélique maar dat is een ander verhaal)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!