Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, april 07, 2004

Eva



En ik maar denken dat ik de enige ben met aparte afwijkingen. Niets blijkt minder waar getuige deze Belgische zoekopdracht: yu-gi-oh naakt.


Een enorme verrassing voor de Amsterdamse gemeenteraad: De aanleg van de omstreden Noord-Zuidlijn komt een flink stuk duurder uit dan was gebudgeteerd.
Hoezo verrassing? Wie kan zich een prestige-onderneming herinneren waarbij de uiteindelijke totale uitgave binnen de vooraf vastgestelde begroting bleef?


Stuurde laatst een mailtje aan de directie van Aegon inzake de belachelijke vergoeding aan topmensen binnen dat bedrijf. Hier het antwoord:


Beste T,



Het is mijn gewoonte altijd al om persoonlijk te antwoorden op een mail aan mij gericht, dus geen vrees.
Je bewering klopt echter niet.
Voor de drie (Nederlandse) van de vier leden van onze RvB zat er vorig jaar geen bonus of optiepakket in.
Dat is dus een flinke achteruitgang lijkt me zo.

Alleen voor de Amerikaanse CEO is de situatie anders.
AEGON is dan ook geen Nederlandse verzekeraar meer, maar een grote internationale speler, waar Amerikanen op Amerikaanse manier worden uitbetaald.



Voor Nederlandse werknemers is er helemaal geen loonstop.
In 2003 zijn de lonen van onze medewerkers verhoogd met een algemene CAO-ronde van 2,5%.
Daarnaast is de salarissom met 1,4% gestegen als gevolg van de salarisherzieningsronde.
Voor 2004 is er nog geen CAO.
Hoop dat ik je vraag hiermee heb kunnen beantwoorden.



Hartelijke groet,



Jan Driessen
Directeur Communicatie
AEGON Nederland




Mijn paranoïa bleek dus niet geheel gegrond: de lonen zijn niet bevroren en de belachelijk hoge vergoedingen worden alleen maar uitbetaald aan de topmensen met een Amerikaans paspoort. Dus zal ik hullie maar'ns gaan aanschrijven...;-)


"Wat een gemene mensen, he papa? Zomaar andere mensen hun huizen stukmaken.
Nu moeten die in tenten wonen en is ook nog hun lamp stuk..." Zo verwoordt Eva de ellende die zij op TV ziet. Ik blijf worstelen met de vraag hoe wij onze kinderen moeten uitleggen wat volwassenen elkaar en elkaars kinderen aandoen. Suggesties iemand?


M'n dochter logeerde afgelopen nacht bij ons nadat buurvrouw Miriam en zusje Dayna haar dag hadden gezegd. Wel zo praktisch vanwege de papa en dochter dag die voor vandaag staat ingeroosterd. Op het menu stond gisteravond Fussili Tri Colore met Boeren Beenham, een pasta-sausje en geraspte kaas. Ik ben benieuwd wat wij vanavond gaan eten...Zal het net zo lekker zijn als de versnapering die buurvrouw Angélique gisteravond kwam brengen?

Maar liefst een volledig gevulde vuilniszak was de oogst van een uurtje of wat opruimen gisteren. Bovendien is er een zogeheten "Turkse Tas" gevuld met diverse goederen, bestemd voor verkoop tijdens Koninginnedag. Ben net terug van het boodschappen doen met Eva nadat wij haar broer op school hadden afgeleverd voor het zogeheten Paasontbijt. Gezellig!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!