Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, december 14, 2006

The Amsterdam Dungeon

The Amsterdam Dungeon

Even hopen dat het voorlopig nog niet gaat vriezen want ondanks het feit dat de winter officieel nog moet beginnen zijn m'n bloembollen reedsch ontsproten. Het weer blijft nog eventjes extreem zacht voor de tijd vna het jaar. Nog even en de tulpen staan in bloei terwijl de liefhebbers genieten van de alternatieve Elfstedentocht!

Genieten is het trouwens ook van het spelletje dat doorgaans "poltiek" wordt genoemd. Voor het allereerst in de parlementaire historie van dit land treedt een minister niet af nadat er een motie van afkeuring tegen haar (beleid) is ingediend én aangenomen nadat een meerderheid van de Tweede Kamer de motie steunde. Demissionair minister Verdonk van Vreemdelingenzaken was opeens geen minister van Vreemdelingenzaken meer maar gaf het stoje door aan Ernst Hirsch Ballin van het CDA. Notabene één van de twee (de andere was Ed van Tijn) ministers die eerder was opgestapt terwijl hij lid was van een demissionair kabinet. Volgt U het nog? De VVD konkelt, het CDA wikt en beschikt, de PVV spreekt er, evenals de PVDD en ondermeer de PVDA (maar dan om andere redenen!) schande van en ook de SP roert zich. Niet dat de SP nu zo'n partij van heiligen is...

Gerrit Herders en Anja Veenstra waren tot voor kort deelraadsleden namens de SP in stadsdeel Zuideramstel. De SP verzet zich al langere tijd tegen huisjesmelkers maar recent bleek dat een fractievoorzitter en zijn vriendin, tevens fractiegenote, het niet zo nauw nemen met de integriteit door zelf een sociale huurwoning in onderhuur te hebben gehad. Schande! Nu blijkt dat zelfs...eh...ook SP'ers geraakt kunnen worden door het geldvirus. Geldhonger tast zelfs het geheugen aan, getuige het feit dat Gerrit Herders zich niets meer wist te herinneren, geconfronteerd met het (illegale!)huurcontract in bezit van de Volkskrant. Het SP-bestuur heeft uiteraard, hangende het onderzoek, de twee op non-actief gesteld.

Zo dadelijk zet ik mijzelve tijdelijk op non-actief door de relatieve rust van de nacht op te zoeken in m'n bed. Nadat ik de Ferman had begeleid naar school ging ik babbelen met Erwin van den Eshof, regisseur van Dood Eind over een samenwerking tussen hem en mei...eh...mij. Vervolgens was ik lekker vroeg op het werk zodat ik voor aanvang van de officiële werkzaamheden nog lekker even een dutje kon doen in de kantine. Collega Johan maakte mij wakker met de geur van verse koffie. Lief hoor!

Sowieso heb ik het goed getroffen met mijn collegae. Een aantal van hen kunt U trouwens op foto bewonderen indien U de Amsterdamse versie van de gratis ochtendkrant Metro van vandaag erbij pakt. Bij de foto's een fraaie recensie van een bezoek aan The Amsterdam Dungeon.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Robert Long

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!