Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, mei 31, 2005

Weg

Weg



"Jammer dat je weggaat: Mijn kind heeft zich erg aan jou gehecht."
Overwegend bemoedigende reacties kreeg ik toen ik vandaag en gisteren diverse ouders mededeelde dat ik niet langer werkzaam zal zijn op m'n huidige werkstek. Niet alle kinderen hoef ik te missen want een aantal zal ik terugzien op zomerkamp. Bij de kinderen zelf varieerden de reakties van "En?" tot "Shit he!"

Morgen werk ik in dienst van Volk en Vaderland wanneer ik plaatsneem achter een tafeltje om vervolgens enkele tientallen oproepkaarten voor een niet nader te noemen referendum in te nemen en om te ruilen voor een stembiljet. Vanavond dus vroeg naar bed omdat ik reedsch 7 uur des morgens op de betreffende werkplek aanwezig behoor te zijn. Brrrr..



Stel Uw internet bladerprogramma eens in op http://www.linksprotest.nl/rechtsstaat/index.html
en klik op "Meer over de rechtsstaat..." vlakbij de afbeelding van Vrouwe Justitia...
Gaaf, niet? De mensen achter de site http://www.linksprotest.nl leek het leerzaam een verwijzing te plaatsen naar mijn weblog waarin ik bepaalde zaken rechtstreeks vraag aan de persoon die in mijn ogen verantwoordelijk is voor de betreffende dwaling. Uiteraard krijgen zij een linkje terug.



De Franse regering legt zich neer bij de uitslag van het referendum en "luistert naar het volk".
De oplossing van dit probleem is net zo simpel als Berlusconi al eerder had bedacht: je heft eenvoudigweg de regering op om enkele dagen later een nieuwe te formeren die zich niet aan de belofte van de vorige regering hoeft te houden. Bovendien kun je op die manier een paar lastige personen uit het kabinet sodemieteren. En zo gaan ook Balkenende en de zijnen dat aanpakken. Let maar op.



Niet vergeten, he? Woensdag 1 juni 2005 (morgen dus) is het Nationale Straatspeeldag:
duizenden straten zijn dan afgesloten om kinderen de gelegenheid te bieden op straat te spelen.
De maatregelen van ondermeer organisatie 3VO lijken te werken: het aantal gevallen van in het verkeer omgekomen kinderen is afgelopen jaar bijna gehalveerd ten opzichte van het jaar daarvoor.
Hoera! Dit betekent namelijk ook dat de kans dat mijn kinderen omkomen in het verkeer een stuk geringer is dan voorheen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!