Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, januari 18, 2005

Lingo



Googlewhack:

omgekeerde glazen als deurbel




Omdat ik mij eergisteravond niet meer zo energiek voelde heb ik de kaartclub afgebeld en Shaun
of the Dead
gehuurd. Dat bleek een goede keus. Een briljante zombie-film en bovendien een
uitstekende comedy. En dat terwijl de zombies in hun waarde werden gelaten. Razend knap
gedaan. Waar ook op geschoten kan worden is het figuur in dit gave schietspel dat ik via Renesmurf leerde kennen: Billy heet het.


Premier Balkenende heeft toegezegd zich aan zijn woord te zullen houden en de Nederlandse
troepen 15 maart terug te trekken uit Irak. Wellicht hoopt hij met die beslissing in de
geschiedenisboekjes te komen. Zo komt ook Ayaan Hiris Ali in de geschiedenis-boeken terecht. Niet als bestrijdster van de Islam (hoe zij zichzelf graag profileert) maar als "politica die het werken onmogelijk werd gemaakt door machten die zich tegen de rechtstaat afzetten" zoals de partijtop van de VVD haar wenscht te omschrijven.
Wie dat in ieder geval gelukt is, is de Chinese hervormer Zhao Ziyang. Weliswaar komt zijn naam
niet voor in Chinese geschiedenisboekjes maar dat mag de pret niet drukken. Tsja, als van
bovenaf bepaalt wordt wat er in de leerboeken op scholen komt te staan krijg je inderdaad een
situatie zoals die in China. Bijna geen enkele jongere kent Zhao Ziyang zelfs maar van naam
laat staan dat zij weten dat hij zich als oud-partijleider achter de studenten schaarde tijdens de
opstand in 1989 op het Plein van de Hemelse Vrede. Naar aanleiding daarvan kreeg hij huisarrest.
Nu mag hij zijn huis verlaten. Weliswaar "feet first" maar toch: het huisarrest is opgeheven.
Gelukkig doet men in Nederland niet aan censuur van de geschreven geschiedenis en kent elke jongere de waarheid achter mensen als Piet Hein en Raymond Westerling. Toch? Niet dan?



Gisteravond kwam buurvrouw Pieternella even langs om te vertellen dat zij terug is van haar
wereldreis. Vanwege karate-les (hij leerde zijn eerste echte kata!) lag Ferdinand weer wat te laat in bed waardoor hij zich vanmorgen
niet zo lekker voelde. Terwijl ik de tranen in zijn ogen zag opwellen moest ik hem van de juf op
school achterlaten. Au! Gelukkig kon hij vanavond weer lachen terwijl hij meeleefde met de finalisten
in Lingo en vlak voor het naar bed gaan zijn guling in een versgewassen sloop kon proppen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!