Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 27, 2004

Buren



Googlewhack:

De Verrassing Bilderdijkstraat 90





Rondom de ster Mu Arae, in het sterrenbeeld Altaar (ook wel Ara), is een derde planeet ontdekt, naast de twee planeten die al eerder rondom deze ster waren gevonden.
Nog steeds acht ik de kans zeer klein dat wij alleen zijn in het universum. Alleen zijn met de huidige mogelijkheden onze dichtsbijzijnde "buren" een paar duizend jaar reizen hier vandaan.
Da's toch niet zo handig als je een kopje suiker wilt lenen.
Laat staan kennis wilt uitwisselen. Wellicht kunnen op een dag mijn kleinkinderen berichten uitwisselen met eventuele andere heelalbewoners.
Voordat er mensen en andere wezens zulke enorme afstanden kunnen overbruggen binnen een redelijke tijdspanne gaat nog wel even duren, denk ik.
Weet nog wel dat ik mij indertijd ergerde aan de intro-tekst van de SF-serie Babylon 5:"...is een plek waar mensen en aliens in vrede kunnen samenleven." Pardon, hoor maar op een onafhankelijk ontmoetingspunt in de ruimte zijn mensen net zo goed aliens!


Net zo stom is het als mensen het hebben over "alcohol en drugs".
Zelfs het Jellinek doet daar aan mee. Kom op, mensen: alcohol is overduidelijk ook een drugssoort. Je kunt dus hooguit spreken van
"alcohol en andere drugs". Capice?



Vandaag een dag op het werk mogen beleven waarin vreugde en vrede overheersden. Een en ander werd mede mogelijk gemaakt door inval-collega Saskia diede zieke Jennifer verving. Tevens wat reclame gemaakt voor het Rocky Horror optreden in de Dive-In in Amsterdam Bos en Lommer op 10 september aanstaande.
Komt U ook? Wel opschieten dan met kaartjes bestellen want de kaartverkoop gaat snel.
Wellicht neit zo snel als de bal tijdens de Hockey-wedstrijd (tevens Olympische finale!) tussen Nederland en Australië. Maar toch...



Week-overzicht van niet geplande ontmoetingen:

Leon, buurvrouw Angelique, buurvrouw Angélique, buurvrouw Suzan, Lucia, buurvrouw Beppie, buurman Helmund

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!