Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, januari 09, 2019

Belediging

Wanneer men mij 'kabouter', 'dwerg' of 'lilliputter' noemt voel ik mij beledigd. Afhankelijk van mijn emotionele staat van het moment zelfs gekwetst. Soms laat ik het langs mij heen gaan en soms zoek ik de confrontatie. Dan vertel ik het sujet in kwestie dat kabouters fictieve figuren zijn uit volksvertellingen. En ik niet. Dat dwergen lijden aan een van de vele soorten van dwerggroei. En ik niet. Dat lilliputters figuren zijn uit het boek 'Gulliver's Reizen'. En ik niet.

Maar tussen 'beledigd voelen' en 'mensen vermoorden omdat je denkt dat zij je beledigen' zit een best groot verschil. Voelt u zich wel eens beledigd? En wat doet u dan?

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

7 opmerkingen:

  1. Waarom moeten sommige mensen anderen beoordelen op hun uiterlijk? Begrijp ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Atijd lastig waarom/wanneer iets dat gezegd wordt als beledigend ervaren wordt. Het maakt uit wié iets zegt, en wanneer het gezegd wordt. Van de één kun je meer hebben dan van de ander. Voor mezelf heb ik als stelregel ; " een fatsoenlijk mens beledigt me niet, de rest kán me niet beledigen" .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Uiterlijk, innerlijk, we zijn allemaal anders en toch vinden we ons zelf normaal.
    Vreemd eigenlijk.

    Love As Always
    di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. . de nieuwe ziekte, zeggen wat je denkt....
    . manieren hebben, dat moet velen nog leren
    . wat maakt het uit hoe iemand er uit ziet !
    .Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb vooral last van andermans uitspraken als ik me niet lekker in mijn vel voel (ongesteld :-) ). Anders laat ik het lekker van me afglijden. Als ik moet kiezen, dan vind ik het vooral vervelend als men me niet goed inschat of dingen over me beweert die pertinent niet waar zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, beledigingen ken ik niet echt, maar ik krijg er soms wel genoeg van als mensen steeds maar weer dezelfde argumenten gebruikt. Makkelijk weerlegbaar, maar niet leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goede morgen lieve Terrebel.

    Tja, mensen die zoals jij wat uit de band springen worden soms met en scheef oog bekeken en zelfs ronduit beledigd. Dat men al eens twee keer naar je kijkt is niet zo erg, maar ik kan het me heel goed indenken dat je niet wil uitgescholden worden. Hoewel... 'dwergen' of 'lilliputters' zullen daar waarschijnlijk nog veel eer mee te maken hebben!

    Als vrouw ben ik al tig keer beledigd, of beter gezegd: ik voel me beledigd door wat nog altijd een mannenmaatschappij is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!