Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zaterdag, maart 26, 2005

Geweldig



Googlewhack:

scoubydou weekmakers




Pas op! De OV-chipkaart komt eraan! Het leuke van deze kaart is dat je'm in je zak kunt laten zitten terwijl je langs de scanner loopt. Nog eventjes en ook je biometrische gegevens worden naast je reisgegevens in dit plastic kaartje verwerkt. Nog enkele decennia verder en het geval wordt in je oor ingenaaid bij geboorte. Handig. Tegen terrorisme en radicalisering en zo. Toch?




"Ik trek het geluk naar mij toe"; "Ik verander wat ik wil" en "Ik zeg duidelijk wat ik bedoel".
Deze zogeheten "Eigenwijsjes" trokken respectievelijk Eva, ondergetekende en Ferdinand gisteravond vlak voor het slapen gaan. Vanmorgen werd ik wakker met een Eva die kwam met de volgende uitspraak:"Omdat Dayna geen vader heeft moeten jullie dat maar zijn." Tsja, zo kun je de situatie ook uitleggen...

Ferdinand verrastte ons door met magneetletters op de koelkast de volgende namen te schrijven:
(In volgorde van boven naar beneden zijn dat:) Sonja, Terrence, Ferdinand, Eva, Dayna, Erwin, Debbi, Billi. Valt U ook iets op aan zijn keuze?


Samen met de kinderen gezellig boodschappen gedaan en dankzij één van de nieuwe aanschaffen weten wij nu wat "crocqueren" is. Inderdaad, wij hebben een croquet-spel gekocht en uiteraard meteen uitgeprobeerd in de binnentuin alwaar wij kennismaakten met nieuwe buurman Vincent. Hij bewoont nu het huis waar eerst (voormalig dus) buurvrouw Miriam woonde. Ook nog even staan babbelen met buurvrouw Debbie die ik kon tonen dat zij blijkens de magneetletters op de koelkast een belangrijke plaats inneemt in Fer's leven. Zij had nog een paar cadeautjes voor m'n kinderen.

Lief he? Voor mij zijn m'n kinderen op zich al cadeautjes. Zij geven mij onbetaalbaar geluk in de vorm van het gezellig met z'n tweetjes "rondrijden" in de munten-auto in de supermarkt. Ook is het heerlijk om hen samen op een bankje te zien smikkelen van een kaasbroodje; Die blik van bewondering van Eva wanneer zij opkijkt tegen haar grote broer; diezelfde grote broer die vertedert kijkt als z'n kleine zusje haar broek ophijst...Later in de middag werd Eva opgehaald door haar zusje en hun moeder. Dayna maakte kenbaar door mij opgetild te willen worden door haar armen naar mij omhoog te steken. Ook kreeg ik van deze leuke zus van Eva een geweldige knuffel bij het dag-zeggen en wilde Eva mij bijna niet meer loslaten...Het leven is zo slecht nog niet.


Eén van de bewijzen is het feit dat het Nederlands Nationale elftal bedacht heeft dat het eerste fluitsignaal in de wedstrijd betekent dat je de bal het vijandelijk doel in moet schieten en bovendien is er de terugkeer van Dr. Who. Vanavond is om 20.00uur de eerste aflevering te zien op BBC 1. Kijkt U ook? En o ja, niet vergeten de klok een uur vooruit te zetten, vannacht. Okee?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!