Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, februari 19, 2003

"Veel plezier ermee!" Wat zou een verkoopster daarmee bedoelen als zij dat met een geheimzinnige glimlach toewenst terwijl je net
een fraaie herenslip bij haar hebt afgerekend. Wellicht hetzelfde als die verkoopster van the Bodyshop toen ik daar een pakket
plasstuitjes aanschafte? "Ze zijn niet voor mij maar voor m'n elfje tijdens haar Middeleeuwse weekenden waar ze als jongen soms in een harnas rondloopt en zo'n plastuit een stuk praktischer is dan je steeds voortdurend te moeten ont- en weer aankleden."
Er zijn momenten denkbaar waarop je maar beter niets kunt zeggen. Zoals bij de kapper bijvoorbeeld waar je zeker weet dat alles wat je vertelt zal worden doorverteld....Intussen draait ook de grote wereld door en niet alleen mijn eigen kleine wereldje en blijft
Balkenende liegen, blijft Bos water bij de wijn doen en blijven mensen vermoord worden om helemaal niets.
Gezamenlijk kunnen we er iets aan doen: Wijs Balkendende erop dat liegen niet past bij iemand die zich Christen noemt (Of staat de C in CDA wellicht voor C als in "Cruismissiles for Destruction of Anti-Americanists"?); Weiger aangelengde wijn te accepteren
en vermoord tenminste drie maal daags géén medebewoner van deze fraaie planeet. Stel je eens voor dat iedereen dat zou doen...
Een utopie? Wie weet. Maar het streven meer dan waard. Taoïsten wisten het al: het gaat om de reis en niet om het doel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!