Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, september 22, 2008

Willen

Tientallen komen om bij terroristische aanslagen, honderden bij onjuiste beschietingen en bombardementen en duizenden door fraude met voedsel en medicijnen. Wie zijn dus de ware schurken op onze planeet? Het Europees bureau voor fraudebestijding, OLAF, heeft aanzienlijk minder te besteden dan het NCTB. Enerzijds worden de bomaanslagen in Algerije waarbij iets meer dan 50 mensen omkwamen scherp veroordeeld door de EU. Anderzijds zijn er mensen die verantwoordelijk zijn voor de moord op vier babies terwijl duizenden in levensgevaar zijn gebracht door melk doelbewust te vergiftigen met melamine om de winstmarge kunstmatig hoog te houden. Als reaktie hierop zal de EU mogelijk importbeperkingen opleggen aan frauderende bedrijven. Dat zal ze leren!

Gelukkig zijn mijn kinderen al lang van de babymelk af en kon ik gisteren met hen genieten van de Groene Zondag Milieumarkt. Niet alleen kon men daar doen aan bloemschikken en ingeleverde lichtpeertjes beschilderen maar vooral kon men genieten van een straatfeest in een straat waar maar liefst enkele uren lang geen auto's mochten komen. ik schrijf dit met enig sarcasme want ik herinner mij een referendum uit 1992 waarbij het merendeel der Amsterdamse stemmers zich uitsprak voor een plan om met name de binnenstad "autoluw" te maken. Het Platform Binnenstad Autovrij werd voorgezeten door ene Wijnand Duijvendak...

Uiteraard heeft de lokale overheid de wens van de meerderheid van de stemmers (mensen die niet stemmen hebben wat mij betreft geen recht van spreken; Thuis zitten mopperen helpt niets, opstaan en gaan stemmen misschien wel. Twee keer bewust niet komen stemmen betekent verlies van stemrecht voor altijd. Misschien een beetje hard maar wellicht dat dit die 30 procent van de klagende Nederlanders over de streep trekt.) naast zich neergelegd met de belofte " we zullen zien wat we eraan kunnen doen".

Ideetje: zet bijvoorbeeld op strategische plekken aan de rand van de stad parkeergebouwen neer en geef bezoekers van de stad een gratis tramkaartje op vertoon van hun parkeerkaart. Neem ook bijvoorbeeld een voorbeeld aan Londen. Het kan echt werken maar eerst moet de overheid het willen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!