Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, februari 12, 2004

Lego






Boete naar inkomen. Kijk, dat is nog'ns leuk. Want een beetje rijkaard kan die bekeuring van een paar tientjes echt niets uitmaken. Vaak schijnt zelfs de baas te betalen voor de verkeers-overtreding. Belachelijk. Wie een fout maakt zal betalen. Bij Retecool is er iemand bang dat dit tot excessen zal leiden: "Waar houdt het op? Straks gaan alle kosten die je maakt nog afhankelijk worden van je inkomen en heeft iedereen een identiek bestedingsbudget. Kunnen we net zo goed Castro laten immigreren."

Niet iedereen is blijkbaar dus voor een eerlijke verdeling van geldstromen...



Omdat het dit jaar vreselijk hip is om anti-Valentijn te zijn ga ik expres minstens een half dozijn kaartjes versturen. En dat alles om maar niet bij de massa te horen...


Moet opeens weer denken aan die foto (naar ik meen in de VN) van een twintigtal jongelui in Dr. Martens, lederen jekkers, palestijnen-shawls en deels geschoren/deels gekleurde haren met een opschrift als: "Wij zetten ons af tegen de massa door onze individualiteit uit te dragen." Geestig.




Fer en ik konden gisteravond een buurvrouw haar verjaarscadeau nog overhandigen vlak voordat ik langsging bij Paul die mij een toffe poster van Terry Pratchett overhandigde. De Ferman wilde liever een uurtje alleen thuis blijven met zijn lego dan met zijn vader meegaan op visite. Kleine jongens worden groot...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!