Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, februari 20, 2017

Virtueel gesprek: over uitkeringen en minimumloon

'Het verschil tussen een uitkering en het minimumloon is te klein waardoor mensen niet worden gestimuleerd om werk te zoeken.'

-'Helemaal mee eens!'

'Daarom moeten de uitkeringen worden verlaagd.'

-'Leg eens uit?'

'Als mensen maar €700 per maand krijgen en hun vaste lasten zijn €800 gaan zij vanzelf wel een bijbaantje zoeken.'

-'Klinkt logisch. Maar je weet dat in Nederland mensen met een bijstandsuitkering niet mogen bijverdienen?'

'Ja maar dat is toch raar? Want deeltijdbanen zijn er genoeg maar vaste banen met een voltijds inkomen zijn er bijna niet meer. Het is dus vrijwel onmogelijk om uit de Bijstand te komen!'

-'Klopt. Maar niet volgens de PVV, de PvdA, de VVD en het CDA. Die partijen denken nog steeds dat alle mensen in de Bijstand gewoon te lui zijn om te werken.'

'Dan weet ik op wie ik niet ga stemmen bij de volgende verkiezingen.'

-'Ik ook.'

=========================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

3 opmerkingen:

  1. Eigenlijk heeft elke partij wel iets waar ik het niet mee eens ben.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede morgen lieve Terrebel. Moest ik in Nederland wonen, ik ook. Maar denk nu niet dat het hier in België anders is, de politici hebben de voeling met hun basis verloren...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!