Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

donderdag, juni 16, 2011

Christen

Vandaag was ik met mijn moeder naar ons oude buurtje en bezochten wij de Indische toko, een inmiddels decennia oud deel van de Nederlandse cultuur. Wat nu precies wel en niet Nederlandse cultuur is is een onderwerp waar men tegenwoordig graag over redetwist. In wezen is het heel simpel: alles wat men leuk vindt (voetbal, carnaval, muziek, het koningshuis, de multiculturele samenleving) is cultuur en alles waar men tegen is (voetbal, carnaval, muziek, het koningshuis, de multiculturele samenleving) is géén cultuur.

Staatssecretaris Ben Knapen van Ontwikkelingssamenwerking en Minister van Binnenlandse Zaken Piet Hein Donner willen het liefst vandaag nog een einde aan Nederland als toonbeeld van een land dat graag anderen helpt. Voortaan is ontwikkelingshulp nog maar voor 15 andere landen; 18 landen kunnen lekker het schompes krijgen.

BuZa wil een einde aan de multiculturele samenleving. In wezen wil hij een einde aan Nederland dus want Nederland is altijd en immer een land geweest waarin veel verschillende nationaliteiten vreedzaam coëxisteren.

De meest Nederlandse Nederlander, de heer G. Wilders, is van buitenlandse origine. Voor Vlaamse meelezers: Hij is getrouwd met een Hongaarse vrouw die twee paspoorten bezit (iets waar de PVV zeer fel op tegen zegt te zijn) en zijn moeder is in Indonesië geboren.

Haar zoontje schaamt zich zo erg voor het feit dat hij voortkomt uit de schoot van het grootste Islamitische land ter wereld dat hij wekelijks zijn hoofd in een emmer peroxide dompelt. Vrijwillig.

Veel van onze beste voetballers komen uit het buitenland en veelal uit Islamitische landen, de typisch Hollandse Chinees op de hoek is overduidelijk een Aziaat en onder onze schoonmakers moet u hard zoeken naar een blanke Hollandse christen.

8 opmerkingen:

  1. Zoals sommige mensen tegen buitenlanders zijn, behalve die ene die ze kennen, want die, ja deu werkt wel hard, dus die deugd wel.

    Love As always

    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. en dat ons huishoudhulpje uit Jakarta afkomstig is en allesbehalve christen heb ik waarschijnlijk al eens verteld.
    En van waar mijn katten afkomstig zijn weet ik helemaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je weet ik werk in een multiculturele omgeving. Met een hele grote buitenlandse invloed. En dat gaat prima samen... Het bevalt me zelfs heel goed. Je leert van elkaar, en je leert elkaar waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tijdgeest is nu zo dat het CDA stemmen wil winnen door de PVV na te praten.
    Helaas, het was te voorspellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dagelijks in contact met vreemde culturen , geen problemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het erg jammer dat het zo gaat zoals nu. Hoewel mensen het niet met me eens zullen zijn, is er wel degelijk een vergelijking te trekken met ruim 70 jaar geleden. Erg jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker weten, Red! Jammer dat wij niet de vrijheid hebben om die mening in het openbaar te uiten. En van de NSB kon je tenminste lid worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zwarte christenen of blanke heidenen kom je misschien nog wel tegen onder de schoonmakers.
    Die kleur is wel goed te zien, maar ik heb toch altijd schroom om zo op de man af te vragen naar de levensovertuiging.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!