Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 24, 2014

Natuurlijk nog niet (Een verhaaltje)

Uit de nevelen komt een schim naar voren. De schim wordt een mens. Een jongen.
Mager. Ontbloot bovenlijf, een nieuwe broek en blote voeten.
Een leren schoudertas aan zijn rechterschouder met de riem schuin voorlangs over zijn borstkas
zodat de tas op zijn linkerheup steunt.

De blik in zijn ogen zegt niets. Net als hij zelf.

Met een handgebaar vraagt hij mij om hulp.
Waarom hij mij kiest weet ik niet want wij zijn hier nu in dit bos met tientallen.
Voor ons jaarlijks ritueel. Ik sta op het punt hem uit te nodigen mee te doen
maar mijn meester legt mij met een bezwerend gebaar het zwijgen op.

Ik kijk van hem naar de jongen en zie dat hij gehuild heeft.
Hoe ik dat zie? Door het vuil op zijn gezicht lopen sporen die een schone
lichtgekleurde huid laten zien.

Ik moet verder. De jongen blijft staan. Niet verbaasd, niet verwijtend.
Hij blijft gewoon staan. Daar waar ik hem voor het eerst zag.

Wij gaan verder over het pad richting De Plek.
De jongen zal ik nooit meer zien.
Tot jaren later.
Maar dat weet ik nu natuurlijk nog niet.

==============
Meer lezen? http://www.lulu.com/spotlight/Terrebel

8 opmerkingen:

  1. Mmmm, dit roept alleen maar vragen op. Waarom, waarmee, wanneer.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vraagt idd naar meer antwoorden. Weer een week wachten..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het is maar goed ook, alles weten maakt niet gelukkig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Duidelijk een onbarmhartige meester maar je had vást een goede reden om hém te volgen en niet de jongen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze werkt nog steeds, waarom dan een nieuwe webpage?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toevallige ontmoetingen zijn meestal verrassend en blijven het langst bij ..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je cliffhangers zijn altijd zo heerlijk maar ook een beetje enerverend: je blijft op je honger zitten... want wat gebeurde er later dan wel?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!