Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, augustus 14, 2020

Aandacht (een verhaaltje)

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/
====================================================
Bij de bushalte staat een man.
Hij heeft honger.
Hij heeft het koud en verveelt zich.

Hij praat met zichzelf.
Het is een oppervlakkig en eenzijdig gesprek.
Weinig meer dan een klaagzang.
Die geen gehoor vindt.

De man spreekt mij aan,
verwacht niets
maar krijgt aandacht.


================================
Meer lezen? Mijn verhalenbundels

5 opmerkingen:

  1. Vaak kun je er nog hele leuke gesprekken door voeren.

    Love As always
    Di mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dit kunnen heel interessante verhalen worden, maar als hij daar zo verveeld zit , zal het wel niet zijn
    Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->-- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In ieder geval verveel jij je nooit dus kan de man wel iets van je leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verrassend leuk kan dat dan nog zijn...
    Leuk verhaaltje en zeker voor deze tijd
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat vind ik vaak zo mooi, soms kun je even met iemand die aandacht delen, soms luisterend, soms over en weer kletsend, met vaak.... een antwoord... waar je naar op zoek was voor jezelf.... dat is mijn ervaring, of andersom... dat iemand mij vertelt, dat ik hen een antwoord heb gegeven op een vraag die ze allang hadden maar het antwoord bleef uit...

    ik noem deze mensen Aarde engelen ;-) Je ziet ze namelijk nooit weer terug, ook al vertellen ze dat ze vaak op die lijn of met die bus reizen of zo... toch... je ziet ze nooit weer...

    X

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!