Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juli 16, 2013

Neus

Gisteren werd een schrijfsel van mij gepubliceerd op: http://www.amsterdamcentraal.nl/archief/2013/07/15/een-uitgekiende-planning, knipte ik de nagels van mijn vingers en mijn tenen, haalde ik met de Ferman samen spullen van zolder, schroefde ik een gordijnhaak in de muur en sloopte ik een vensterbankplank. Onkruid werd door mij gewied en nieuwe vijverplantjes gekocht. Ik bracht een bezoek aan de bank, keek een speelfilm, zette spullen bij elkaar om die weg te doen via Marktplaats, deed een was, zocht wat zaken uit voor mijn bedrijf, en verrichtte nog wat kleine huishoudelijk taken. Een lekker rustig dagje, dus!

Vandaag brachten mijn zoon en ik zijn oma in haar gehuurde rolstoel langs bij een paar favoriete winkels en eerder op de dag mocht ik weer even bijkomen na het halen van anti-allergieprikken. Die overigens aardig lijken te werken!

Inentingen zouden fantastisch werken! Welnu, iedereen die wel eens een griepprik heeft gehaald weet dat hij of zij net zoveel kans maakt om de griep te krijgen als de buren die geen griepprik hebben gehaald: http://olympiczion.com/index.php/vaccinatiebedrog-is-voorbij/ En dat is nog maar een klein voorbeeld van hoe men ons probeert te laten geloven in wat goed voor ons is.

Of sporten nu echt zo goed is valt  nog te bezien. Zo heeft één op de tien mensen die fanatiek sport beoefent juist een verhoogde kans op een hartkwaal, om maar iets te noemen. En dan hebben we het nog niet over die tienduizenden kostbare gemiste werkuren van iedereen die met een blessure thuis zit! Wat aantoonbaar wél werkt is minder zitten. Gaat u bijvoorbeeld voortaan met uw collega's maar staand vergaderen! Niet alleen zal er sneller en efficiënter vergaderd worden omdat iedereen wil zitten waardoor het aantal daadwerkelijk gewerkte uren zal stijgen; het is óók nog eens goed voor je rug! De overheid vertelt ons al jaren dat wij om gezond te blijven elke dag een half uur intensief moeten bewegen. Dat dringend advies is gebaseerd op een aanname (...) van een Amerikaans instituut. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor dat mensen die dat advies opvolgen ook daadwerkelijk gezonder worden. Sowieso zijn er meer factoren die van invloed zijn op onze gezondheid: meer of minder bewegen is er maar een van. Aanleg, voedingspatroon, omgeving...ook dat is allemaal van invloed op onze gezondheid. Geloof dus niet zomaar alles wat de overheid en de media ons vertellen!

Jarenlang is ons verteld dat je beter volkorenbrood dan witbrood kunt eten want dat is beter voor je lichaam en beter voor de slanke lijn. Onlangs bleek dat wij al die jaren zijn voorgelogen: qua gezondheid is er absoluut geen verschil tussen wit- en volkorenbrood en dat je van volkorenbrood zou afvallen blijkt klinkklare nonsens. Wat wel zo is, is dat je met een volkoren boterham eerder verzadigt bent en dus minder snel trek hebt in meer eten. Zo zie je maar: geloof niet alles wat overheid en media ons vertellen! http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opinie/article/detail/3325029/2012/10/01/Van-volkorenbrood-worden-we-alleen-maar-dikker.dhtml#.Ud7hy7wbg4x.facebook

Zelfs Amerikanen geloven niet meer klakkeloos alles wat de media ons vertellen! Kranten en TV-programma's in het land van de onbegrensde mogelijkheden (voor wie veel geld heeft) reppen al wekenlang over de 'landverrader' Edward Snowden. Bradley Manning (de militair die 'geheimen' doorspeelde aan Wikileaks) is er zelfs voor naar een andere pagina in de krant verwezen. Steeds meer mensen pikken het niet meer dat de overheid ons allerlei regels oplegt maar zich daar zelf niet aan houdt. Naast Amerikaanse overheidsfunctionarissen ('Toen ik zei dat maar een paar Amerikanen door de NSA werden afgeluisterd werden mijn woorden verkeerd geïnterpreteerd.') zijn ook Thaise monniken hun geloofwaardigheid kwijtgeraakt: 'Iedereen moet zijn aardse lusten bedwingen en sober leven.'

Helaas: één van de hoogst aangeschreven monniken werd in een privé-jet gefilmd met een gloednieuwe iPhone in de hand en een exclusieve Ray-ban zonnebril op de neus.

6 opmerkingen:

  1. Geen zonde is ons mensen vreemd, ook een monk niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al wat we leerden dat vroeger goed was is nu slecht! Maar daar veeg ik mijn ... mijn... voeten aan mijn kleine groooooooooooote vriend !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou het maar op "gezond verstand gebruiken" en voorál ook zelf blijven denken. Dat werkt prima hoor!Ze kunnen me wel zovéél vertellen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alle artikelen gelezen. En zoals ze daar zeggen, er is een hoop fout aan de voorlichting aan de ene kant, dan zou dat ook wel aan de andere kant het geval zijn. De waarheid zal wel in het midden liggen.

    Love As always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sport is alleen goed als je je er prettig bij voelt. Eigenlijk is ons lichaam best duidelijk in wat goed voor ons is en wat niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blij dat die prikken goed werken lieve Terrebel zo kan je de zomer door zonder nare bijwerkingen hé?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!