Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 13, 2018

'Als ik de baas was.'

Niemand zou hoeven te doen wat hij of zij niet wil. Iedereen zou voldoende geld hebben om van te leven. Wie meer wil hebben mag daar voor werken. Meer mensen zouden hun passie volgen. Zelfs wanneer die passie 'op de bank hangen en alle bestaande TV-series zien' is. Mensen zouden tijd hebben om te doen waar zij blij van worden, in plaats van uitgeput raken van wat vooral energie kost en geen energie geeft. Geestdodend werk zou worden gedaan door robots en kunstmatige intelligentie. En door mensen die het prettig vinden geestdodend werk te doen.

Mensen zouden meer met en minder over elkaar praten. Zij zouden meer letten op wat elkaar verbindt en minder kijken naar wat elkaar scheidt. Zij zouden zich veilig voelen om altijd te zeggen wat zij op het hart hebben. En niet alleen tegen geliefden. 'Ik ben hoos op jou.' zou net zo makkelijk gezegd kunnen worden als 'Ik hou van jou'.

Kinderen zouden als mensen worden gezien en niet als een kneedbare groep die je kunt laten denken wat je wilt dat zij denken. Zij zouden opgroeien tot volwassenen die in staat zijn tot zelfstandig nadenken zonder een krantenkop nodig te hebben om een mening te omschrijven.

Grondstoffen, voedsel en goederen zouden beter verdeeld zijn. Niemand hoeft meer iets ongebruikt weg te gooien en niemand zou meer een tekort hebben. Er is voldoende voor iedereen. Nu al.

Mensen zullen in staat zijn te luisteren. Naar elkaar en naar hun eigen lichaam. En naar 'het stemmetje in je hoofd'.

Waar en in welke omstandigheden je geboren bent is niet meer van invloed op je geloof, je kansen of je 'ras'.

Mensen zouden vaker de balans weten te vinden tussen de zaken van het hart en hun verstand. En niet langer bang zijn te handelen naar de uitkomst van het gesprek tussen de twee.

Zo gaat dat in de droom die ik noem:
'Als ik de baas was.'

=====================================
Als u een droom heeft met die titel, hoe zou de wereld er dan uitzien?



In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

6 opmerkingen:

  1. Je bent aangenomen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou er nog aan toevoeging bij willen dat mijn voetbalclub wat vaker kampioen werd, niet te vaak hoor. iets van vier keer per tien jaar of zo. Dat vind ik wel een mooi gemiddelde.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie gedachte, was het maar zo....
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien moeten we samen een partij beginnen Ter. Dan heeft de rest het nakijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben op de meeste punten helemaal niet ontevreden.
    Tja, ik heb liever een baas met wat meer realiteitszin maar jij mag gerust verder dromen hoor, daar doe je niemand kwaad mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goede morgen lieve Terrebel.
    Ik geef je over de gehele lijn gelijk. Helaas zal jij nooit de baas van het spel zijn en blijven de oelewappers aan de macht, snuf....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!