Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, mei 02, 2018

Over alleen zijn

Wat ik stiekem best een beetje grappig vind is mensen die zich aansluiten bij een groep om elkaar regelmatig te vertellen dat het zo leuk is om alleen te zijn. Dat bestaat dus echt, he, netwerkgroepen voor 'happy singles'. Ik bedoel: als je het zo fijn vindt om alleen te zijn, waarom doe je dan zo hard je best om het gezelschap van andere mensen op te zoeken?

Er zullen vast mensen zijn die het écht prettig vinden om alleen te zijn maar die zul je niet vinden in grote groepen. Denk ik.

Persoonlijk vind ik alleen zijn absoluut niet prettig voor meer dan een paar uren of hooguit enkele dagen. Daarom doe ik mijn best om aansluiting te vinden bij anderen. Dat kunnen buren, vrienden en collega's zijn maar ook gewoon een onbekende die je even vriendelijk toeknikt op een bushalte.

Wat denkt u: waarom zouden mensen het niet durven toegeven als zij het vervelend vinden om alleen te zijn?

========================

In Facebook zijn niet alle plaatjes te zien (of te horen) en links in mijn artikelen niet aan te klikken. Klik daarom op de oorspronkelijke link. http://terrebel.blogspot.nl/ Veel leesplezier! O ja, fans kunnen mijn Fan pagina leuk vinden. https://www.facebook.com/terrebel/

8 opmerkingen:

  1. Ik denk eigenlijk dat er best veel mensen zijn die het alleen zijn fijn vinden. Maar die juist geen relatie willen en dus hun gezelschap buiten de deur zoeken in zo'n groep zonder allerlei verplichtingen. En mensen die het echt heel moeilijk vinden zeggen het heus wel. Behalve ouderen misschien, die denken dan dat ze lastig zijn..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het zal voor heel wat mensen leuk zijn om alleen te wonen. Dat ze zonder rekening te moeten houden met een partner kunnen gaan waar en wanneer ze willen is natuurlijk leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alleen zijn is wat anders dan wel of geen relatie willen. Ik ken diverse mensen die geen relatie hebben, maar wel de gezelligheid van buren, vrienden en verenigingen opzoeken.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met de happy single bedoelen ze natuurlijk geen relatie hebben en het toch leuk hebben.
    Dus in zo een groep vertellen ze dat en vinden gezelschap vast wel gezellig...maar geen relatie.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ben ook bij zo'n groep geweest om m'n weekends te vullen, en het was leuk om andere mensen te ontmoeten
    Echt alleen zijn, de meeste mensen weten niet wat dat is:
    alleen opstaan, 's avonds alleen zitten en gaan slapen...
    de dag daarna weer
    Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb werkelijk waar geen idee waarom ze dat niet durven te zeggen. Persoonlijk hou ik zeker wel van alleen zijn op zijn tijd, wat je zegt, een paar dagen, en dan ook echt alleen, hooguit wat bloggen of zelfs dat! Nou goed, voorlopig ben ik 'helaas' altijd even met mensen om mij heen, dus het zal nog even duren voor ik echt in stilte alleen kan zijn.

    Mijzelf aansluiten bij de happy single groepen, hahaha nee, nooit gedaan, alleen is alleen ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We zijn gelukkig allemaal anders, maar steeds meer mensen vinden alleen zijn prettig, temeer omdat je gezelschap kunt zoeken wanneer je er behoefte aan hebt. Prima voor wie dat vrijwillig doet en wie het anders wil mag daar ook voor kiezen.
    Ik heb geen idee hoe ik echt alleen zijn zou verdragen maar weet wél dat ik niet iéder gezelschap verkies boven alleen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tja, het waarom van de dingen en zeker het waarom achter de mensen valt moeilijke te achterhalen.
    Alleen zijn is niet altijd synoniem van eenzaam zijn, het wordt door iedereen anders ervaren. Maar omdat de mens een kuddedier is zal het gezelschap van anderen wellicht te verkiezen zijn boven een eenzaam bestaan... toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!