Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 22, 2013

The Timeflies

Vandaag was het de warmste dag van het jaar en bovendien was het 'International Hammock Day', ofwel Internationale hangmatten dag. In plaats van mij aan te sluiten bij de file onderweg naar het strand bleek ik lekker thuis. In onze hangmat lag ik mijn roman te redigeren, te lezen en deed ik een dutje...

The Road to Mars van Eric Idle is boek nummer 11 van dit jaar en bleek een vermakelijke detective. Niet zo hilarisch als je zou verwachten van een lid van het roemruchte Monty Python team maar toch de moeite van het lezen waard en bovendien - zoals het een goed boek in mijn ogen betaamt - bracht het mij op ideeėn.

Collega-webloggers brengen mij ook vaak op ideeėn. Zo kom ik leuke filmpjes tegen en tijdens het intikken van een reactie op hun stukjes kom ik vaak op ideeėn voor eigen stukjes. Hier een voorbeeld van zo'n prachtig filmpje om over na te denken:


Bij een andere blogger ging het over jongeren die zo druk bezig zijn met Facebook en zo dat zij niet meer weten hoe zij zich normaal sociaal moeten gedragen. Bij hem liet ik de volgende reactie achter:
'Sociaal doen' heet dat. Op een terrasje in Groningen zag ik een jongen sms'en met een meisje. Dat naast hem zat. Tsja, zo daalt het aantal geboortes in Nederland wel...Ik denk dan: 'Bied haar een drankje aan, sukkel! Lach om haar grapjes, raak 'per ongeluk' haar blote dij aan, geef haar nog een paar wijntjes en biedt de later beschonken dame aan dat zij bij jou op de bank kan slapen. Raak haar dan nog niet aan maar bedank haar voor de gezellige dag en beloof haar ooit nog eens te bellen. Doe dat vervolgens ook. Maar wacht daar minimaal drie dagen mee en maximaal tien.

Een andere blogger bracht mij met zijn reactie op een stukje van mij op de volgende gedachte: het zou toch mooi zijn als politici zouden handelen op basis van 'wat kan de burger de maatschappij opleveren?' in plaats van de vraagstelling: 'Wat kost de burger de maatschappij?'

Bij weer een andere blogger reageerde ik met: Helaas een uitstervend verschijnsel, platenwinkels. Misschien dat men eentje in stand kan houden als museum? Dan wil ik wel als betaald vrijwilliger verkoper spelen...;-)

U ziet het: ook in Blogland is het komkommertijd...en mede daarom vallen krantenkoppen mij nu meer op dan anders. Zoals deze:

Schoten gelost bij achtervolging Friesland

Wat heeft die provincie nú weer uitgespookt. En hebben ze'm gevangen?

Niet dat er niets gebeurt in de wereld. Integendeel! Zo heeft België een nieuwe koning, is er in Engeland een baby geboren en natuurlijk zagen wij een stukje van de abdicatie en de daaropvolgende inhuldiging live, afgelopen zondag. De avond ervoor zagen wij dit bandje optreden op een verjaardagsfeest. Hier zijn The Timeflies:

5 opmerkingen:

  1. En gelijk, andere kunnen je inspireren en aan het denken zetten. Dat is leuk. Daarom kom ik hier graag. Je hebt vaak een leuke invalshoek en laat me graag nadenken. En... ik ben het gelukkig met een hoop dingen met je eens.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, de meeste ideeën ontstaan ook naar aanleiding van iets wat andere schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij is het eigenlijk altijd komkommertijd;-) en de meeste logjes zijn gewoon het gevolg van allerlei futiliteiten die ik meemaak.
    Daar kán per ongeluk iets actueels bij zitten maar daar kan ik wel mee leven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat heb ik ook al meerdere keren gehad. iemand schrijft een logje, ik reageer en dan merk ik dat ik daar een eigen wending aan kan geven een eens uitgewerkt dit stukje als eigen schrijfsel op mijn blog plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het internet toch heerlijk interactief hé lieve Terrebel, het brengt je op nieuwe ideeën... hoewel jij dat eigenlijk niet nodig hebt, ze borrelen blijkbaar moeiteloos zo maar in je op!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!