Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 13, 2014

Eenzaamheid is een zwaar onderschat probleem

Potje strijken, de nieuwe website bijwerken, onderhandelen, e-mails beantwoorden, een paar uurtjes kletsen en voor je het weet is de dag - zoals ook deze - weer voorbij. En de hele dag niets gekocht! En ik heb mij vandaag ook lekker niet geschoren...

Wanneer men aluin koopt als middel om scheerwondjes mee te dichten kost een blokje 3,95 euro. Koop je datzelfde blokje met daarop het opschrift 'Deodorant' dan betaal je er 7,95 euro voor. Oftewel: de prijs van een product hangt af van hoe het wordt genoemd. Kent u daar nog voorbeelden van? En heeft u nog bespaartips voor mijn lezers?

Overal moet worden bezuinigd natuurlijk. Maar om bejaarden een stofzuigrobot te geven in plaats van een werkster gaat toch wat ver. Maar toch gebeurde dat onlangs. Wat de manager van het verzorgingstehuis blijkbaar vergeet is dat het niet gaat om het verwijderen van stof maar om het bestrijden van eenzaamheid. Veel bejaarden kijken uit naar het bezoekje van de schoonmaakster. Helaas is die vaak hun enige contact met de buitenwereld want (klein)kinderen hebben 'geen tijd' meer voor een bezoekje of een belletje. 

Onlangs was er een dode vrouw gevonden in Rotterdam. Toen zij in haar huis werd aangetroffen was zij al tien jaar dood. En niemand had wat gemerkt. Niet de buren, niet de kruidenier en zelfs niet haar dochter. De overheid zet nu natuurlijk alles op alles om het probleem van eenzaamheid tegen te gaan en richt een taskforce op om dit soort excessen te voorkomen. Toch? Fout! De overheid eist nu tien jaar ten onrechte uitbetaalde pensioengelden terug. Ik weet natuurlijk niet hoe dat met u zit maar ik vind dat raar.

Het pleonasme van de dag is 'Ongezond gif'.

P.s. In verband met het testen van een nieuw systeem heb ik een verzoekje aan u: zou u in een eventuele reactie (In het reactiepaneel, via Facebook, Google+, LinkedIn of Twitter) het woord 'luek' willen vermelden? Dus met opzet verkeerd gespeld? Alvast mijn dank!

5 opmerkingen:

  1. niet luek zo'n lijk terugvinden na 10 jaar daar eenzaam gelegen te hebben.

    Ik heb me vandaag ook niet geschoren, dus voor mij geen probleem hoor !
    Voor verdere tips moet ik u teleurstellen. Geen inspiratie vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Scheren doe ik me niet zoveel. Aan mijn website werken regelmatig.
    Leuke website heb je. Daar kun je mee thuis komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'k Heb elke dag m'n taske koffie
    En goei boter op m'n beschuit
    Een koppel zelfgelegde eitjes
    En vitaminekes met fruit

    'k Heb ook een hofken vol met bloemekes
    Met een vogelken dat fluit
    En een vijver met viskes
    En een fonteineken dat spuit

    Maar zolang da'k hier alleen zit
    Haalt dat allemaal niet veel uit
    't Is die eenzaamheid, eenzaamheid
    Eenzaamheid, hoe raak ik ze kwijt

    Ik heb ne radio vol met liekes
    Met flikkerlichtjes aan en uit
    Een fles champagne in de frigo
    En m'n strikske steekt vooruit

    Ik dans een walske rond de tafel
    Ne stap naar voor, twee achteruit
    'k Heb mijne tricolore hoed op
    Ne valse neus op mijne snuit

    Maar zolang da'k hier alleen dans
    Haalt dat allemaal niet veel uit
    't Is die eenzaamheid, eenzaamheid
    Eenzaamheid, hoe raak ik ze kwijt

    M'n poeske kietelt aan m'n voeten
    Ik lach me tranen met een tuit
    Ik hoor de kermis in de verte
    Der schijnt een sterretje door m'n ruit

    Maar zolang da'k hier alleen lig
    Haalt dat allemaal niet veel uit
    't Is die eenzaamheid, eenzaamheid
    Eenzaamheid, hoe raak ik ze kwijt
    © Urbanus

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb mijn oma tot haar dood elke week een bezoekje gebracht. koffie, koekjes, praatjes, enz..Ik denk hier nog vaak aan terug. Niet luek dus als ouderen in steek worden gelaten!
    Luek als er nog mensen om andere mensen bekommeren

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!