Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

woensdag, juni 17, 2015

Alle alfa mannetjes zijn watjes!

Een alfa mannetje denkt

'Meneer de minister, als u uw dagelijkse fles wijn niet meer kon declareren maar voortaan zelf moest betalen en hij werd duurder, zou u er dan meer of minder van kunnen kopen met hetzelfde salaris?' -'Nou eh...minder natuurlijk!' 'Maar gewone burgers gaan volgens u meer kopen wanneer dingen duurder worden?' -'Eh, ja, dat denk ik.' 'Ondanks dat experts aangeven dat dat niet zo is?' -'Wat weten experts nou helemaal? Ik ben een alfa mannetje dus ik heb altijd gelijk!'

BTW-tarief verhoogd

Veel producten en diensten worden binnenkort een heel stuk duurder; het BTW-tarief gaat voor veel zaken namelijk van 6 naar 21%. De kapper en de schoenmaker worden duurder, maar ook de bus en trein en de voor een kinderfeestje ingehuurde goochelaar. Het briljante plan van dit kabinet om mensen meer te laten uitgeven is het duurder maken van de meeste goederen en diensten! Experts zeggen dat mensen niet meer gaan uitgeven wanneer dingen duurder worden maar juist minder. Maar wat weten experts nou eigenlijk helemaal? Waarom doen de PvdA en de VVD dit? Gewoon, omdat het kan en niemand er iets tegen kan doen. Typisch gedrag van een alfa-mannetje.

Net als mensen iets niet gunnen. Het is niet dat je niet vindt dat ook Palestijnse kinderen recht hebben op een dak boven hun hoofd, schoon drinkwater en riolering. Nee, je vindt het gewoon leuk om Palestijnen geen vergunning te geven om huizen te bouwen. Palestijnen gaan dus illegaal huizen bouwen en dus mag je zeggen dat alle Palestijnen schurken zijn. Het is natuurlijk niet zo dat alle Israëliërs onmenselijke en gewetenloze schurken zijn maar de alfa-mannetjes die het daar voor het zeggen hebben zijn dat duidelijk wél. Aan Palestijnse zijde zijn het óók de alfamannetjes die het verpesten voor gewone mensen.

Corruptie bij FIFA

De FIFA onderzocht corruptie. Binnen de FIFA. De conclusie van het onderzoek luidde dat de FIFA geen tekenen van corruptie vond binnen de FIFA. Journalisten willen graag dat 'onafhankelijke' rapport inzien maar de FIFA hoeft volgens eigen regels van de FIFA interne rapportage van de FIFA niet openbaar te maken. De FIFA houdt zich dus keurig aan de regels van de FIFA. Of de Russische voetbal delegatie zich netjes aan de regels omtrent oplichting, fraude en omkoping heeft gehouden is helaas niet meer na te gaan want de bij de WK-bieding gebruikte computers waren geleased en de harde schijven gewist. Aangezien corruptie niet kan worden aangetoond heeft die dus niet plaatsgevonden. Ik krijg bij de FIFA praktijken sterk last van het 'Wij van WC Eend' effect.

Blatter blijft voorzitter FIFA

Sepp Blatter, al eeuwenlang voorzitter van één van de meest corrupte organisaties ooit, is een typisch alfa mannetje: hij klopt zichzelf voortdurend op de borst, is bijzonder agressief naar mensen toe die hem aanspreken op zijn gedrag en vindt dat regels (zowel wetten alsook gedragsregels) vooral voor anderen gelden en nooit voor hem. 'Meneer Blatter, u heeft gefraudeerd!' -'Dat klopt. Fijne avond.' Zoals het er nu naar uit ziet treed hij niet af op korte termijn. Wat hij ook al liet doorschemeren toen hij zijn 'aftreden' bekend maakte: 'Ik treed af...(in het rumoer dat in de zaal en de media ontstond merkten weinigen de woorden op:)...zodra ik zelf een opvolger heb aangewezen. Misschien volgend jaar of zo.'

Bruce is nu Caitlyn

De wereldberoemde atleet Bruce Jenner gaat tegenwoordig door het leven als Caitlyn Jenner. Al zijn drie ex-vrouwen steunen zijn beslissing om het man-zijn achter zich te laten en als vrouw verder te leven. Natuurlijk zijn er mensen die hem haar niet begrijpen. Dat hoeft ook helemaal niet. De beslissing van een ander is de beslissing van een ander. Niemand die ons dwingt (althans in ons vrije deel van de wereld niet) om te vinden wat een ander vindt. Wij kunnen niet weten wat er in een ander omgaat want wij zijn die ander niet. Bovendien: je hoeft de mening of keus van een ander niet te waarderen om die toch te kunnen respecteren. Caitlyn strijdt voor gelijke rechten. Maar niet door te schreeuwen of andere vormen van geweld. Niet echt een alfa mannetje dus.

Hierbij mijn antwoord aan hen die graag roepen dat homoseksualiteit onnatuurlijk is:
('Homoseksueel zijn is onnatuurlijk? Ooit een geweer gezien in de natuur?')

Mensen zijn raar

Ooit kreeg ik een dreigmailtje naar aanleiding van een door mij geschreven weblogstukje. Of ik maar onmiddellijk wilde stoppen met mijn kritiek op de Amerikaanse overheid want anders...

Het bericht was afkomstig van een in Duitsland gelegerde militair die vond dat 'omdat jullie door Amerika bevrijd zijn' wij dan ook meteen maar in de eeuwen daarna alles wat maar naar Amerika ruikt moeten blijven eren. 'Bovendien heb ik nu je IP-adres en hebben mijn vrienden van de Marine en ik zó achterhaald waar je woont!' zette hij zijn dreigement nog wat kracht bij.

Uiteraard stuurde ik hem een mailtje terug met daarin mijn adres en de mededeling: 'Als je wilt praten: 'De koffie staat klaar voor jou, je vrienden en twee politie-agenten die ik óók zal uitnodigen om naar jouw argumenten te luisteren want ik weet niet hoe het geregeld is in de door jou zo geliefde rechtsstaat Amerika maar in Nederland mag je niet ongestraft iemand bedreigen alleen maar omdat die persoon een andere mening heeft dan jijzelf.'
Natuurlijk heb ik niets meer van hem gehoord want wanneer het er écht op aankomt zijn alle alfa-mannetjes gewoon laffe watjes. (O, en zij kleden zich vaak erg raar.)
('Zit aan je vriendin, dreigt met je te vechten. Roept de beveiliging als je ingaat op zijn aanbod.')

In Amerika zijn alfa-mannetjes vaak Republikein en soms vrouw (er zijn ook een heleboel leuke Amerikanen, hoor!). Zij vallen mensen graag en luidkeels aan met ongeldige argumenten en vaak zelfs met leugens. Een man die de aanvallen keer op keer netjes weet te pareren is een wetenschapper die al decennialang onderzoek doet naar de historische figuur Jezus en daar een boek over schreef. Toevallig is hij ook moslim. Voor mij is hij vanwege zijn standvastigheid tegenover idioten een mooi onderwerp in mijn rubriek 'Onbekende Helden'. Hier is Reza Aslan:



Het pleonasme van de dag is: een exemplarisch voorbeeld.


4 opmerkingen:

  1. hahahahaha dank je wel voor deze lach, hoe schrijnend ook weer allemaal.. en zo waar helaas, maar dit gaat steeds meer op een slapstick lijken... zeg nu zelf ;-)

    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi he.. het ons 800 euro per jaar schelen, per gezin. Geloof jij ze... owh.. jij ookal niet. Mmmmm

    Love as Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een slecht plan om zo snel alweer het tarief terug te draaien.
    Zo komt men niet uit de crisis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tja lieve Terrebel, begrijpe wie het begrijpen kan. Ben ik dan zo dom dat ik het belang van bijvoorbeeld zo'n BTW-verhoging gewoonweg niet zie? Ik denk het niet, net zoals jij. Of toch wel: zo denken ze meer inkomsten binnen te rijven om maar niet die miljonairstaks te moeten doorvoeren. Want politiek en het grote geld gaan precies heel goed samen, net zoals corruptie!
    En wat je antwoord aan dat alfa-mannetje betreft: goed gedaan jongen! gelukkig ben jij niet op je mondje gevallen en heb je dit op een wel heel diplomatische en eigenlijk ook op een slimme manier opgelost... met een soort humor die zo'n man niet bevatten kan. Geen wonder dus dat je geen antwoord kreeg...
    OT: waarom bedank je mij jongen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!