Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

vrijdag, januari 31, 2014

Het Dak (Een verhaaltje)

Vanaf het dak had hij een magnifiek uitzicht
over de eeuwenoude stad bij zonsondergang
maar hij had geen oog voor het kleurenspektakel
dat zich voor zijn ogen ontvouwde,
noch voor het spel dat de vogels speelden
met de wind en elkaar.

Hij had alleen maar oog voor haar.

Zij glimlachte betrapt toen zij naar hem terug keek,
schreef wat op een papiertje
en gaf dat aan hem tijdens het gesprek dat volgde.

Het bleek haar telefoonnummer maar net toen hij haar wilde bedanken
rukte de wind het uit zijn handen en met een snelle beweging
greep hij net mis.

Verontschuldigend draaide hij zich naar haar om.
Alleen maar om haar melancholische blik in de ogen te zien
terwijl zij langzaam lopend achteruit stapte
van het dak.

============
Meer lezen? http://www.lulu.com/spotlight/Terrebel

De originele handgeschreven versie van dit verhaaltje winnen? Deel de link via Sociale Media en laat mij dat weten!


12 opmerkingen:

  1. Mmmmmm, strannge

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik verwacht eerder iets met jij kunt het dak op ....
    Maar dit geeft ook enige spanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervloekt als het geluk voor het grijpen ligt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik herennier me een moment van vroeger dat een beetje op dit verhaaltje lijkt. Enige verschil is dat ik geen papiertje kreeg, en we samen naar huis gingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu lijkt het er toch op dat alles is gezegd, lieve Terrebel! ;-) Dus ik ga ook maar even een verhaaltje verzinnen over een mooi weekend of zo met voor de verandering eens even mooie reacties op mijn blog...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijkt erop dat het telefoonnummer toch geen nut had gehad, ze stapt ......... Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En toch is het jammer dat hij niet oog heeft voor meer dingen in het leven. Maar wellicht wijst zij hem daar nog op en gaat er een wereld voor hem open.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het telefoonnummer dat zij hem gaf zal wel van haar notaris geweest zijn, háár nummer was natuurlijk een beetje zinloos ....ténzij ze achteruit in haar dakraam naar binnen stapte!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. de laatste stap zal grote gevolgen hebben voor beiden.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!