Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, januari 20, 2014

Blote tepels?

Eigenlijk is het discriminatie: waarom mogen mannen wél in het openbaar hun blote tepels laten zien en vrouwen niet? Sterker nog: in sommige delen van Amerika gaan vrouwen de gevangenis in wanneer zij in het openbaar hun baby de borst geven! Maar nog niet zo lang geleden was het in heel Amerika ook voor mannen verboden anderen te laten merken dat zij tepels hebben.

Van het management van Facebook mag je filmpjes laten zien waarin vrouwen het hoofd wordt afgezaagd (zolang in het betreffende (en helaas echte) Afghaanse filmpje maar niet haar tepels in beeld komen natuurlijk!) en spelletjesfabrikanten verkopen massaal spellen waarin mensen uit elkaar getrokken worden, neergeschoten en bruut overreden. Liefst allemaal tegelijk.
Via diverse media wordt kinderen verteld dat er niets mis is met alcohol drinken. Zolang je daar maar na je 18e/21e mee begint. Het is ook prima om een geladen geweer in huis te hebben maar een naakte vrouwenborst zien zou een verderfelijke invloed hebben. Overheden (en mensen in het algemeen eigenlijk) zijn maar raar. Wij denken wel eens dat wij vrij zijn maar let u maar eens op wat er gebeurt  wanneer u in uw eigen gemeente anderen laat zien dat ook u onder uw kleren naakt bent! (Hier het artikel waarop bovenstaande tirade is gebasseed: http://www.huffingtonpost.com/lina-esco/facebook-war-on-nipples_b_4548832.html (Engels))

En hier nog een absurd voorbeeld: het management van het Empire State Building eist een miljoen dollar van de man die een foto maakte van een topless dame op de 86e verdieping van het gebouw: http://www.huffingtonpost.com/2014/01/13/allen-henson-topless-photo-empire-state-building_n_4591701.html (Ai! Stelt u zich eens voor dat kinderen ontdekken datvrouwen borsten hebben! Dan eh...dan eh...ja, wat is daar eigenlijk zo vreselijk aan?) Notabene: agenten in New York hebben onlangs opdracht gekregen om vrouwen die in het openbaar een blote borst tonen (bijvoorbeeld bij het voeden van hun baby in de wachtkamer van een ziekenhuis) NIET meer gearresteerd mogen worden...
Sommige lezers weten dat ik al een tijdje een regeling heb met de gemeente: wanneer ik een maand te weinig inkomsten heb als zelfstandige krijg ik uit de gemeentekas een aanvullend bedrag om zodoende toch te komen tot bijstandsniveau. De regeling wordt verlengd zolang ik kan bewijzen dat ik die niet meer nodig heb en zodra ik dat kan bewijzen heb ik die niet meer nodig en krijg ik die dus ook niet meer. Kan ik niet bewijzen dat ik voldoende verdien om de regeling nodig te hebben dan ontvang ik die aanvulling ook niet meer. Heel logisch allemaal. Toch? Ofwel: opdrachten op het gebied van lesgeven, entertainment, schrijven en acteren zijn van harte welkom! Alsmede (tijdelijke) contracten voor werk in de kinderopvang, dan wel als assistent boekhouder, credit controller, salarisadministrateur, debiteurenbewaker, archivaris of data-typist. Liefst tussen de 8 en 38 uren per week. Dus mocht u iets weten...laat maar komen. Alvast bedankt!

2 opmerkingen:

  1. Tja, mannen mogen dan weer hun kl*ten niet laten zien, dus we staan quitte *wink, big smile*
    Hopelijk kan jij weldra bewijzen dat je die bijkomende steun niet meer nodig hebt lieve Terrebel want dat zou betekenen dat jij werk in overvloed hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien eens kijken bij Dutch Casting Agency, Hamerstraat- Amsterdam. Daar heb ik al eens wat mogen doen,:)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!