Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

maandag, juli 29, 2013

Handen

Je hoeft echt niet naar het buitenland om je te vermaken: ook in eigen land lukt dat prima! Waarom zou ik in de schaduw van een boom in Griekenland gaan liggen lezen als ik dat ook kan doen op minder dan twee minuten lopen van mijn voordeur?

Woensdag hadden wij een etentje bij en met mijn schoonvader, diens vrouw en hun kat.

Omdat wij in de buurt waren gingen wij meteen maar even langs bij mijn schoonmoeder. Met de schoonmoeder van mijn vriendin ging ik donderdag even mee omdat zij voor contrôle naar het ziekenhuis moest. Zij hoeft niet opnieuw te worden geopereerd en kan alweer kleine stukjes (al is het dan met rollator) wandelen!

Vrijdagmorgen kwam mijn oudste dochter aan en met haar ging ik een potje tafelvoetballen
terwijl er een langspeelplaat van Elvis Presley stond te draaien. Had een jongedame van 12 jaren jong uitgezocht...Na het potje poolen met mijn zoon
mocht ik van zijn zus winnen met Airhockey
voordat er een potje werd gedart.
Op de achtergrond klonk inmiddels (ook door Eva uitgezocht) de LP 'Concerts in China' van Jean Michel Jarre.  Haar broer moest die avond werken en ging dus niet mee het park in
om op een terrasje nog even een drankje en een hapje te doen.

Op de weg terug genoten wij van de rust die een grote stad stiekem best kan bieden.
 Ook altijd mooi om te zien dat mens en natuur samen mooie dingen kunnen maken:

Zaterdag mocht ik werken op het Edelwise festival in Amsterdam
en voor mijn kinderen en m'n vriendin waren er backstage-bandjes.
Erg koel! Eerst mocht ik aan de gang als 'beveiliger'. Hier één van mijn collega's:
mensen fouilleren, hun tassen controleren op verboden zaken als flesjes water, messen en spuitbussen. En ja, het is begrijpelijk dat er af en toe wat doorglipt want iedereen op alles controleren is geen doen; je zou dan als beveiliger ruim een kwartier per bezoeker nodig hebben en - eerlijk is eerlijk - je wilt écht niet voor elke bezoeker latex handschoenen aantrekken en hem of haar laten omdraaien en bukken...

Daarna was ik één van de beveiligers van de band Splendid:
(Ziet u mij staan? Daar voorop het podium. Voor het publiek links)
(aanrader!) en later op de dag zagen en hoorden wij een jongeman de panfluit bespelen terwijl er een radiografisch bestuurbaar object boven zijn hoofd rondvloog.
 Erg koel, ook!

's Avonds mocht ik als leadzanger Paul Stanley met mijn mede-'bandleden' het grote podium op voor een verrassingsact die zeer goed door het publiek ontvangen werd: vier kleine heren (Met mijn 1.40m ben ik de grootste!) playbackten 'I was made for loving you' van de legendarische rockband Kiss! Wij zijn (als 'Mini-Kiss') te boeken via deze link.
 (Op een foto klikken is deze vergroten)
Meer foto's van ons optreden vindt u hier: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.638284939518612.1073741830.638274106186362&type=3

Ik kan u vertellen dat het met een graad of 25 en dikke lagen schmink best warm wordt! Ik was dan ook blij ende opgelucht dat het vette goedje van mijn huid af mocht!
(Met dank aan mijn toekomstige echtgenote voor het maken van de meeste festival-foto's die u hier vandaag ziet! En voor haar hulp bij het afschminken en dergelijke.)

De volgende morgen een klein beetje uitgeslapen om daarna het huis in orde te brengen voor bezoek: vrienden van ons kwamen - met zelfgemaakte lekkere hapjes! -
meekijken naar de Star Trek: Timetravel Fanbox.
Erg vermakelijk om te zien wat TV-producenten in 1969 als Science Fiction zagen en de progressie te zien via Star Trek: The Next Generation naar het al stukken moderner Star Trek: Voyager. Maar vooral genoten wij van het gezelschap. En de lekkere hapjes en drankjes (Zelfgemaakte limoncello en rabarbercello!).

Had ik de lekkere hapjes al genoemd?

Vanmiddag kochten wij een paar dingetjes vanwege ons naderende weekje weg
en vanmorgen maakten wij kennis met een paar leden van het nieuwe behandelteam van de moeder van mijn zoon. Onze conclusie na het gesprek was: zij is daar in goede handen.

6 opmerkingen:

  1. zo, ik ben weer helemaal op de hoogte... en jij zit geen moment stil :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjsa dat was een behoorlijk vol weekend dus... Als je er maar plezier in hebt komt het allemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je sluit natuurlijk wel met goed nieuws af. Goed om te horen dat ze daar in goede handen is. En ja, jij hebt een druk weekend achter de rug. Gelukkig heb je tussendoor je rust momenten genomen. En natuurlijk tijd met je dierbare.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, jullie zaten dit weekend beslist niet stil hé lieve Terrebel. Heerlijk log boordevol avonturen... COOL man! Hihi.
    En het einde mag er beslist ook zijn: blij dat ze daar in goede handen is, dat is voor jullie toch een zorg minder...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het was even nadenken met al die schoonmoeders ....maar natuurlijk, met meerdere huwelijken kún je meerdere schoonouders hebben.
    Mooi, dat schoonouders soms na het huwelijk "blijvertjes" kunnen zijn.
    Het werk dat je doet heeft gelukkig óók z'n kantjes voor je kinderen en vriendin, het zal niet altijd leuk zijn dat je vaak in de avonduren werkt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt gelijk. Het vakantie gevoel kun je overal vinden. En ik merk dat jij daar absoluut geen moeite mee hebt. Fantastisch verslag! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!