Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

zondag, januari 16, 2011

Vinden

Deze tekst had ik eerder getypt en zet ik nu online met m'n zoon's mobiel als modem...UPDATE: zomaar opééns is de reguliere internetverbinding weer aktief...yihaa! :-)

Vanmiddag waren wij zomaar opeens verstoken van internet en aangezien onze telefoon op hetzelfde modem is aangesloten waren wij dus ook telefonisch niet bereikbaar. Behalve dan per mobiel. Eigenlijk ben ik het er niet zo mee eens, met die tegenslagen die mij zo vaak ten deel vallen. Sterker nog -om met mijn vroegere collega uit Almere te spreken- ik wordt daar soms erg irritant van...

Vrijdag een leuke avond gehad bij een vriend thuis die ik al heel lang niet gesproken had. Eind vorig jaar kwamen we elkaar op straat tegen en besloten snel weer af te spreken.

Zaterdag dochter Eva opgehaald en met haar en haar grote broer wezen lunchen bij mijn moeder. Bij thuiskomst bleek mijn sleutel niet op het slot van de voordeur te passen. Die van mijn zoon ook niet.

Via een buurvrouw en de keukendeur konden wij alsnog naar binnen en de woningbouw bellen die eea snel weer in orde maakte. Waarvoor de complimenten!

Toch geeft het even aan hoe nuttig het kan zijn om zelden de achterdeur op slot te doen. En waarom ook eigenlijk? Als je je buren niet kunt vertrouwen, wie dan eigenlijk wél? Slegs één keer was ik wat kwijt; een pak koffie. Maar een paar dagen later stond er een nieuw pak op het aanrecht. Met een briefje erbij:'Sorry maar ik had dringend caffeïne nodig.'

Voor ons een normale gang van zaken, al besef ik dat anderen dat vreemd zouden vinden.

Vandaag staan wij stil bij het overlijden van Albert Jan Evenhuis, Albert Heijn en Peter Post

14 opmerkingen:

  1. Als alleen de buren achterom naar binnen kunnen heb je gelijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al jaren heb ik de sleutels van mijn buren en andersom.
    Ik kan mij dat niet anders voorstellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een overledenen he. Mijn bovendeur is eigenlijk ook altijd open. Maar mijn benedendeur bij de straatkant gaat gewoon dicht hoor... ;-)

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondertussen heb ik uw boek al gelezen. Heb ik trouwens geen recht op een gratis uitgave?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zulke dingen maken we hier niet mee; hoogstens een buurtje dat met ònze sleutel zíjn huis binnen wil (en kan!) gaan. Blokwoningen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. had nog wel gehoopt dat 2011 een tegenslagloos jaar voor jullie zou worden......
    Beter een goeie buur dan een...enzovoort

    grtz!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier kun je zelfs je autoportieren van slot laten, dus voor mij niets vreemds.
    16 jaar geleden had je geen internet, en was het geen probleem dat je geen verbinding met je log kon maken :D Een andere provider doet mss wonderen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hier ook geen gesloten autoportieren en achterdeuren. klinkt vreemd in deze moderne tijden, niet ?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Brillie: Waar zou U die eer aan te danken moeten hebben?

    @Redstar: Het bleek te liggen aan het overschakelen naar een andere provider en iets met nummerbehoud. Het probleem bestond ook eigenlijk maar een paar uurtjes. De paniek was er trouwens niet kleiner om...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem12:31

    wij zijn regelmatig ofline en omdat we alles ineen hebben valt dan ook alles weg. En als je dan belt geven ze 1 antwoord. Resetten. Dus we resetten ons suf. Je zou toch denken voor het geld wat ze vragen kunnen ze toch wel wat goeds leveren.

    ctje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Is dat echt waar, van die koffie? Dat is wel heel bijzonder, zeg!!
    ps, welke nagels lak jij koperkleurig eigenlijk?? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Balen als je je eigen huis niet in kan! Ik heb altijd een sleutel bij de buren liggen in geval dat maar dat had hier dus ook niet geholpen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lastig als je geen internet hebt he. Ik kan ook niet lang zonder.
    Ik laat de achterdeur niet los. Dat lijkt me niet verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. @Wondelgijn: Het is inderdaad echt waar gebeurd. Het nieuwe pak was weliswaar van een minder lekker merk (vind ik persoonlijk) maar toch...

    En het zijn doorgaans de vingernagels die ik lak; de teennagels worden doorgaans niet gezien. Soms mag ik die van mijn dochter ook doen. Overigens doe ik het niet zo vaak, dat lakken; soms bij uitgaan en soms bij het werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!