Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, december 09, 2008

Vertrek

Welk type brein heeft U? Uit de test die ik deed op de site van Psychologie Magazine bleek het volgende:

Vrouwelijk Brein
Het Systeemontwerp Quotiënt (SQ) staat voor ruimtelijk inzicht en de mate waarin u in staat bent systemen te doorzien. Het Empathie Quotiënt (EQ) staat voor de mate waarin u in staat bent u in te leven in de gevoelens van anderen.

Uw score op Systeemontwerp is 24, en op Empathie is die 60.

Weet ik dat ook weer.

Sinds vandaag weet ik ook dat er vermoedelijk prijsafspraken zijn gemaakt tussen de verschillende supermarkten onderling. Althans, dat begreep ik door tussen de regels door te lezen bij het antwoord van de klantenservice van Albert Heijn. Naar aanleiding van een vraag van mij schreef men dat de prijsverhoging van Coca Cola niet zozeer te maken heeft met het duurder zijn van het produkt maar met het kunstmatig verhogen van de prijs door verschillende supermarkten. Uiteraard heb ik meteen het NMa ingelicht over deze kartelvorming én een en ander doorgegeven aan Sharon Gesthuizen, Tweede Kamerlid voor de SP.

Een andere vraag stelde ik vandaag aan een selectie van pensioenfondsen. Ik zou namelijk graag van de directies willen weten dat als zij vinden dat de consument geld moet inleveren zijzelf bereid zijn ook in te leveren op hun inkomen. Het zou toch op z'n minst een sympathiek gebaar zijn als het management van bijvoorbeeld het ABP zou afzien van de jaarlijkse loonsverhoging.

Het ontbijt klaarmaken was vanmorgen ook afzien met de temperatuur van één hele graad celsius die het was in de keuken. Toch maar'ns een gordijntje regelen voor de ruiten in dat vertrek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!