Vind blogstukjes van mij op onderwerp:

Elke zondag een persoonlijk weekoverzicht, elke dinsdag wat goed nieuws met een paar katten, elke woensdag een overweging en elke vrijdag een verhaaltje.

Mijn verhalenbundels zijn te koop via Bol.com én via Lulu.com!

Als u mijn stukjes de moeite waard vindt, kunt u een blogdonatie
verrichten. Elke bijdrage is welkom!

dinsdag, juni 16, 2015

Goed Nieuws

Belastingherziening

Goed nieuws! Er is maar liefst één hele politieke partij die van het kabinet openheid eist betreffende de komende belastingherziening: de SP. Alle andere partijen vinden het prima dat het kabinet voor volledige openheid is, maar nu even niet.

VVD en corruptie

De partij die het vaakst in het nieuws is vanwege corruptie, vriendjespolitiek en onjuiste declaraties wil opeens dat er goed gekeken wordt naar declaratiegedrag van topbestuurders van openbare instellingen als universiteiten en zo. Ongelooflijk! Heb ik iets gemist? Komen er weer verkiezingen aan? Merkt ook de VVD dat steeds meer burgers doorhebben wat er gaande is? Wie het weet mag het zeggen.

FIFA en corruptie

Ook goed nieuws is dat eindelijk de beerput die FIFA heet open wordt getrokken. Even voor alle duidelijkheid: baas Sepp Blatter is ten alle tijden onschuldig. De Russische president Poetin heeft zelf gezegd dat die aardige meneer Blatter volkomen eerlijk is en dus is dat zo want Poetin heeft altijd gelijk. Althans, volgens Poetin én volgens onze bijzonder daadkrachtig minister president Mark Rutte. U weet nog wat onze grote leider (vertaal dat eens naar het Duits) deed toen hij hoorde dat de Russen verantwoordelijk zijn voor het per raket neerhalen van vlucht MH17? Hij haalde bijzonder daadkrachtig zijn schouders op en stuurde een handelsdelegatie naar Moskou! Om terug te komen op de FIFA: de in 2011 door FIFA ontslagen vice-voorzitter, Jack Warner, besloot om een boekje open te doen over de corruptie binnen de organisatie. Zelfs stal hij 750.000 dollar die bedoeld was voor de slachtoffers van de aardbeving in Haïti in 2010. Hij heeft nog geen spijt betuigd en nog geen cent teruggegeven. Wel is hij op borgtocht vrij en heeft hij na zijn vrijlating besloten toch maar Sepp Blatter trouw te blijven en niet uit de school te klappen. Yeah.

https://www.youtube.com/watch?v=KamkEOFbMR0

Dit was mijn favoriete liedje in mijn vroege jeugd:


En dit was één van mijn favorieten in mijn latere jeugd:

5 opmerkingen:

  1. Met of zonder Umlaud ;-) hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Openheid hoeft niet vinden de politieke partijen, want we worden toch wel genaaid, of we het nou lezen of niet. Geloof je nou zelf.. belastingverlaging. En dan worden enkele toeslagen ook verlaagd. Voornamelijk de toeslagen die mensen krijgen die wat minder te besteden hebben. Owh wacht, dat hebben ze ook niets aan die belastingverlaging, want ze hebben toch geen geld om iets te kopen. Maar de rijkere daar in tegen....

    Je eerste liedje zegt me niet zoveel.. je tweede.. ja die ken ik nog wel.

    Love As Always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het eerste liedje kende ik nog woordelijk zónder de tekst te lezen, grappig kwam weer helemaal terug van vroeger.
    Tja Blatter kon z'n praktijken ten uitvoer brengen dankzij vele landen die nou eenmaal zo in elkaar zitten, en die landen zullen dus wéér voor iemand kiezen die ze om kunnen kopen. Maar ja, ik mag natuurlijk niet alle mensen in die landen over één kam scheren dat is niet correct!
    Uiteindelijk komt dit soort dingen neer op het principe "geen heler ,geen steler" en zijn er dus altijd aan twee kanten partijen die niet deugen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4078702/2015/06/17/Kabinet-wil-af-van-lage-btw-tarief-van-6-procent.dhtml

    Als dat doorgaat had ik gisteren al gelijk met mijn verhaal..

    Love as always
    Di Mario

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha ik heb nog vakantie dus ga me niet druk maken over de politiek ;)
    Als griekenland failliet gaat zullen wij in Europa dat ook wel gaan merken...voorlopig geniet ik nog van de Griekse zon...
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie wordt zeer op prijs gesteld. Mits die netjes blijft. Dus zonder beledigingen en scheldpartijen en zo. Bedankt!